V dnešní době roste stále více zájem o auta s hybridním pohonem. V posledním čtvrtletí vylétl jejich prodej v České republice meziročně o 68 procent. Po benzínu jde podle analytiků nyní o druhé nejprodávanější auto.
Radovan Burkovič, člen Asociace elektromobilového průmyslu: "Především po městě, v malých rychlostech a při popojíždějí se pohybuje výhradně na elektromotor. Také tím, že se po městě hodně brzdí, tak se brzdí elektromotorem. Rekuperuje se, dobíjí se baterka, takže ten hybrid si neustále vyrábí elektřinu v průběhu toho, jak jede. Ve městě zejména, pokud jezdíte dálky nebo jezdíte nějaké delší cesty, tak tam v podstatě smysl nemá. Takže do města hybrid, pokud se bavíme o přechodu mezi spalovací a elektromobilitou, tak je to takové ideální na půl cesty."
Ve Frýdku-Místku už několik let běží program v rámci kterého město přispívá lidem na pořízení hybridních automobilů. A nevynechal se ani letos.
Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku/ANO/: "Jedním z kroků ke snížení negativních vlivů dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel je snížení emisí a také zmenšení hlukové zátěže. Město Frýdek-Místek proto vypisuje dotační program podpory pořízení hybridních automobilů, kdy fyzické a právnické osoby z Frýdku-Místku se mohou v tomto programu ucházet o finance. Letos se o dotaci ucházelo 12 vlastníků automobilů s hybridním pohonem a všem žádostem město vyhovělo a vyplatilo dohromady částku téměř 900 tisíc korun."
Žadatel musí mít trvalé bydliště nebo sídlit na území města alespoň jeden rok, také musí být prvním vlastníkem vozidla.
Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku/ANO/: "Tento program je naším příspěvkem ke zlepšení životního prostředí ve Frýdku-Místku. Žadatelé získají 10 procent pořizovací ceny nového vozu s hybridním pohonem. Nejvíce však 75 tisíc korun. Věřím, že naše podpora může být pro lidi rozhodující, aby se rozhodli místo pro běžný automobil, pro ten ekologištější."
Radovan Burkovič, člen Asociace elektromobilového průmyslu: "My vítáme každý příspěvek na elektromobilitu za Asociaci elektromobilového průmyslu. Každopádně tvrdíme městům vždycky ten základ. Začněte hromadnou dopravou, začněte tím, kde vozíte nejvíce občanů, protože ta má samozřejmě největší spotřebu a největší vliv na vaše životní prostředí. Je pravidelná, je každodenní, musí vyjet a pokud vyjede jakýmkoliv způsobem na elektrický pohon, tak to bude ideální. To znamená elektrobusy, parciální trolejbusy, tramvaje, vlaky, pokud máme elektrifikovanou trať a má několik zastávek, tak to je ten ideál. Pak teprve přecházejte na auta, dodávky, elektrobusy."
Frýdek-Místek už dlouhodobě dotuje MHD a obyvatelé tak mají možnost jezdit ročně za jednu korunu. Skupina zajišťující dopravu ve městě se zároveň postupně zaměřuje na obměňování autobusů za ekologičtější vozy.