Na konci června se otevřela část první etapy obchvatu Frýdku-Místku. Chybělo totiž stavební povolení pro krátký úsek napojení na dálnici D48, které bylo zrušeno soudem po napadení spolkem Děti Země. Podobně jako u druhé etapy obchvatu. Ministr dopravy už ale formou opravného prostředku určil, kdy se má provádět vytýkané měření hlučnosti a stavební povolení je opět kompletní.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Čekáme teda ještě na nabytí právní moci, opětovné nabytí právní moci stavebního povolení, které bylo zrušeno soudem na začátku dálnice D48, na začátku tohoto obchvatu, kde zhruba nějakých 50 metrů nám chybí k tomu, abychom dokázali tu část zprovoznit."
Nabytí právní moci se očekává do konce července.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Pak je dohoda se zhotovitelem, že do čtyř týdnů je schopen tu stavbu dokončit a zprovoznit. To znamená, předpokládáme, že by teda toho 3. 9. by se mohla tato první etapa spustit plnohodnotně, včetně dálnice D56, bez jakéhokoliv dopravního omezení."
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Zatím se ta doprava z toho města postupně přesouvá právě na ten obchvat. Takže alespoň té jedné ulici nebo dvěma ulicím ve městě se postupně ulevuje. Nicméně řidiči si postupně zvykají na tuto novou úpravu, takže očekáváme, že ten transit se přesune na tu část obchvatu někdy v průběhu několika měsíců. Tak, jak to většinou bývá u takových opatření."
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "A co se týče druhé etapy, to znamená toho dokončení právě až nakonec Frýdku-Místku. A toho plnohodnotného zprovoznění západ – východ, tak v současné době ta stavba je bez omezení."
Na druhé etapě se dál pracuje na sanaci svahu po nečekaném sesuvu půdy.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Ty práce v současné době probíhají tak, abychom alespoň v polovičním profilu v tomto místě byli schopni jezdit ještě v letošním roce. Věřím, že ty harmonogramy a práce jsou nastaveny tak, že se to povede. To znamená, v prosinci letošního roku zprovozníme obchvat Frýdku-Místku jako celek, i když v té části toho sesuvu a následného mostu, pouze v polovičním profilu, ale myslím si, že i tak to pro občany Frýdku-Místku bude skutečně obrovská úleva."
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Co se týče měření intenzity dopravy ve městě, to plánujeme až po zprovoznění celého obchvatu, protože teď by to byly ne moc dobře vynaložené náklady, takže spíš se snažíme tu dopravu monitorovat ohledně ohlasů občanů i našich pozorování. Takže měření jako takové proběhne později. Proběhlo měření před spuštěním té části obchvatu, takže budeme mít s čím porovnávat. Modely, které díky tomuto měření vzniknou, budou i dále použitelné. S tím, že se pouze aktualizují o ty vstupy do toho města, které jsou tou změnou dopravy postiženy."
Doprava v Moravskoslezském kraji narostla podle sčítání za posledních pět let o 10 procent. Přes Hlavní třídu ve Frýdku-Místku projede denně na 8 671 nákladních aut. Z celkového počtu jde o pětinu všech aut, která projedou městem.