Důležitá dopravní stavba, na kterou čekal Frýdek-Místek desetiletí, se už z poloviny stala skutečností. V pátek dopoledne byla slavnostně otevřena první část obchvatu města.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "V současné chvíli ta první etapa končí na okružní křižovatce Frýdlantská. To znamená, že řidiči budou sjíždět na této křižovatce a budou pokračovat směrem po dálnici D56 nebo po silnici I/56 směrem na Frýdlant a na Ostravici."
Výstavba první etapy vyšla podle smlouvy na zhruba 2,2 miliardy korun bez DPH. ŘSD tady ale řeší ještě drobné nedostatky.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Je možné, že tady budou nějaké opravy, protože jsme zjistili, že jsou určité vady na té komunikaci. Jsou zde problémy zejména se zkušebním úsekem s CB krytem. Takže v tuto chvíli budeme muset se zhotovitelem řešit způsob opravy některých lokálních míst."
Zprůjezdnění by už ale mělo znamenat pokles dopravy, hluku a emisí v okolí velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská.
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Je to tady, jsme velice rádi, že se podařilo aspoň první část obchvatu spustit. Těšíme se na kompletní celou část, která nejvíce uleví Frýdku-Místku. Nicméně i tady to je velký krok k tomu, abychom dostali tranzitní dopravu, hlavně tu kamionovou, ven z města. Teď bude na tom, aby si řidiči postupně zvykli na to, že trasa je jinačí a nejezdili skrz město tak, jak jsou naučení."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Už nyní cítíme ve městě po otevření té první etapy, sice jenom ve dvou pruzích, určité vydechnutí. A to, na co čekáme opravdu všichni, je spuštění celého obchvatu jako celku. Protože opravdu až pojede obchvat komplet, tak si vydechne to centrum. Průtah města, místo, kterým projíždí druhé největší množství kamionů v Moravskoslezském kraji."
Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Po dokončení obchvatu uděláme opětovné měření ve městě. Ať zjistíme, kolik doopravdy tranzitu se přesunulo na ochvat. Pokud samotné dostavění ochvatu nebude stačit, tak budeme uvažovat nad dalšími změnami v dopravě. Tak, aby samozřejmě ti řidiči byli co nejvíce tlačeni ten ochvat využívat."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Pokud tato tranzitní doprava včetně i osobní zmizí, tak městu se otevře možnost začít s tou Hlavní třídou pracovat a postupně ji začít vracet městu. Objevily se informace, že by mělo dojít ke stavebnímu zúžení na dva pruhy, to bych chtěl dementovat. Nikdy jsme tímto způsobem zklidnění Hlavní třídy nepřipravovali."
Druhou etapu chce ŘSD zprůjezdnit do konce letošního roku.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Určitě to nebude v plném profilu. Částečně to bude v polovičním profilu. V té oblasti toho sesuvu máme poměrně zásadní problémy, které řešíme. Ale podařilo se je vyřešit."
S omezením v úseku o délce zhruba 2,5 kilometru se pak počítá do poloviny příštího roku.