Frýdek-Místek si nechal zpracovat studii Českým vysokým učením technickým, která odpovídá na otázky, jakým způsobem se dá zklidnit Hlavní třída.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Vysoká škola navrhla několik velmi zajímavých řešení. Nicméně ta řešení je třeba rozdělit do dvou skupin. Ty které, je možné realizovat ihned za relativně nízkých finančních nákladů. A řešení, která budou vyžadovat opravdu léta, aby se zrealizovala. My bychom chtěli, aby se ta komunikace nezužovala. Čili zůstane v těch dvou pruzích, nicméně aby na ní přibyly bezpečné kruhové objezdy, zastávky, napojily se některé slepé ulice."
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Úprava komunikace mezi Hlavní třídou a Ostravskou ulicí, tam jsou dva projekty. Jeden je na úpravu křižovatky klasicky, druhý je formou okružní cesty. Vybíráme variantu, která bude nejrychlejší a momentálně nejlevnější. A to je úprava klasická. Poněvadž, kdybychom chtěli dělat úpravu okružní silnice, museli bychom čekat ještě dalších 5 až 8 let, než se tato silnice převede z ŘSD na kraj."
Protože v tomto případě by šlo o dlouhý proces, tak vznikl seznam opatření, která mají být rychlá a pomoci vyřešit některá současná omezení.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Bude možné propojení Frýdku a Místku rychlejší. Tím, že z ulice 8. pěšího pluku umožníme odbočení doleva, například i pro městskou hromadnou dopravu. Kdy by se opravdu velmi zkrátila dojezdová doba mezi městskými částmi. Budeme chtít obnovit levé odbočení z bývalého autobusového stanoviště a u křižovatky „U vykopnutého“, když se pojede od Riviery, přibydou nějaké autobusové zálivy u nového kulturního centra, které by mělo vzniknout. Vznikne například vyvolávací přechod směrem k Tescu. To jsou opatření, která jsou rychlá, budou levná a pomohou bezpečnosti, plynulosti a pomohou zpomalit a zabránit tomu tranzitu, který chceme, aby veškerý projížděl po obchvatu. Ale samozřejmě chceme do budoucna, aby se na tento průtah dostaly zejména kruhové objezdy, které jsou plynulejší, bezpečnější a budou určitě občany i lépe kvitovány."
Město už nechalo provést částečné měření provozu po spuštění obchvatu. Údaje z jednoho úseku získané z řadičů křižovatky ukázaly, že v průběhu ledna zde projíždělo 20 000 až 25 000 vozidel denně, přitom před zprovozněním obchvatu šlo o 32 000 vozidel za den. Přesnější průzkum radnice plánuje zadat půl roku po spuštění obchvatu v celém rozsahu.