Technické služby ve Frýdku-Místku se po celý rok téměř nezastaví. Ve městě je totiž stále co dělat. Po zimě už naplno probíhají opravy a údržba komunikací.
Michal Rylko, místopředseda představenstva TS F-M: "Opravy výtluků, případně celoplošné opravy. Opravy uličních vpustí, obrub a podobně. Samozřejmě jsme odkázáni na dodávky asfaltobetonové směsi, kdy náš dodavatel zahájil počátkem měsíce dubna. Takže tam jsme už začali výtluky opravovat."
Miroslav Bártek (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "V březnu odbor dopravy spolu s Technickými službami vypracoval návrh oprav místních komunikací na rok 2023. U komunikací se jedná většinou o celoplošné opravy vozovky. Někde včetně výměny obrubníků. Další plánované opravy jsou opravy chodníků a schodů u domů v majetku města. Opravy pro město bude provádět městská společnost Technické služby, některé již probíhají a odhadované náklady činí 51 milionů korun."
Opravy probíhají téměř každodenně a pracuje se většinou až do prosince. Samozřejmě v závislosti na počasí.
Michal Rylko, místopředseda představenstva TS F-M: "Není úplně vhodné, když například jsou nějaké dešťové srážky a asfaltuje se. Takže i třeba takový deštivý den, jako ten dnešní, tak provádíme nějaké frézování, opravy vpustí a podobně. Nedá se pokládat."
Práce probíhají podle priorit. Začíná se u těch nejdůležitějších komunikací, jako jsou například autobusové trasy.
Michal Rylko, místopředseda představenstva TS F-M: "Takže už opravou prošly například ulice Míru, ulice Křižíkova, Resslova, Horní, Olbrachtova. ČSA. Teď momentálně jsme započali opravu TGM. Co se týče samotných oprav, fakticky máme dvě čety. Jednu na takové ruční práce menšího rozsahu. A druhou četu s finišerem, která už je schopna dělat trošičku velkoplošnější opravy, případně celoplošné opravy komunikací. Ta priorita oprav spočítá v tom, že se začíná od těch komunikací, které jsou nejfrekventovanější, nejdůležitější. A samozřejmě ještě s přihlédnutím k tomu, v jakém jsou stavbě technickém stavu. Takže pokud je to důležitá místní komunikace, a ještě je v nějakém špatném stavebně technickém stavu, tak ta je logicky opravovaná na prvním místě."
Denně položí pracovníci technických služeb při opravách i 100 tun asfaltu. A v průběhu roku se spotřeba finální směsi pohybuje kolem 8 tisíc tun.