Ve Frýdku-Místku a jeho okolních částech je 12 základních škol, které navštěvuje na 4 500 žáků. Město v loňském roce připravilo anketu, která měla zjistit, jak jsou rodiče spokojeni s fungováním škol.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Pro město je velmi důležité, aby mělo zpětnou vazbu o tom, jak fungují školy, které zřizuje. My jsme se rozhodli uspořádat dotazníkové šetření, které vzniklo z popudu školské komise v jejímž čele stojí Tomáš Chrobák, pedagog. A chtěli jsme zjistit zejména klima na školách. Jak se děti cítí, jak z pohledu fyzického bezpečí, tak zejména fyzicky. Jaké mají pocity, jak tu školu vnímají. Ten dotazník měl velkou odezvu. Chtěl bych poděkovat všem rodičům. Byly školy, kde ta reakce byla více než padesátiprocentní."
Tomáš Chrobák (NMFM), radní a pedagog, spoluautor dotazníku: "Dvě hlavní témata byly komunikace, to znamená, jakým způsobem a jak komunikuje škola s rodiči. A druhým tématem bylo bezpečí. Bezpečí dětí ve škole. Jednak fyzické, ale i duševní."
Město je s výsledkem dotazníku spokojeno. Věří, že získalo od rodičů reprezentativní soubor odpovědí na to, jak jejich děti jednotlivé školy vnímají.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "To, co je velmi pozitivní, mohu říct, že každá škola má nějakou silnou specifickou stránku, ve které vyniká oproti ostatním. Nebo je jí nějakým způsobem definovaná. Což je velmi dobře. A zároveň jsme zjistili, že nemáme strukturální problém. Žádná ze škol se nepotýká s nějakým velkým problémem. A obecně toto je velmi dobrý výsledek. Samozřejmě jsme získali i řadu odpovědí, které mohou pomáhat školám mezi sebou. Protože si mohou sdělit zkušenosti z oblastí, ve kterých škola vyniká. A jinde třeba trošku ještě hledají cestu. A zároveň my jako zřizovatel můžeme být těm školám nápomocni. To, co bylo hlavním cílem, bylo nehledat chyby, ale získat informace, které použijeme k tomu, aby se ty školy mohly zlepšovat ve vztahu k dětem a k rodičům."
Tomáš Chrobák (NMFM), radní a pedagog, spoluautor dotazníku: "Spokojenost rodičů se školami je dost velká. Povedly se tam najít ale i místa, na kterých se dá pracovat. Což také beru, že velmi cenné. My jsme především rádi, že jako zřizovatelé máme představu o tom, jak veřejnost vnímá tady místní školy. Také jsme rádi, že můžeme veřejnosti předat, jaké jsou jednotlivé silné stránky školy. O to nám šlo především."
Další podrobnosti o výsledcích dotazníku jsou popsány ve zpravodaji města. Dotazník by chtělo město zhruba jednou za dva roky opakovat.