Divadélko, které propojuje dvě základní školy ve Frýdku-Místku, se stalo dějištěm představení s názvem Strojem času.
Vratislav Matěj, ředitel ZŠ a MŠ Naděje, Frýdek-Místek: "Naše škola, Základní škola Naděje a mateřská škola, slaví 30 let založení. Takže jsme připravili pro veřejnost, rodiče, slavnostní akademii, která nějakým způsobem předvádí to, co se naše děti naučily, čeho dosáhly. Prakticky jsme škola, která pracuje s dětmi s různým handicapem, i kombinovanými vadami, takže od toho se to všechno odvíjí."
Miroslava Holáková, zástupkyně ředitele ZŠ a MŠ Naděje, Frýdek-Místek: "Pro ten dnešní den jsme si připravili takový průřez časem, protože naše škola slaví 30 let, takže je to ve formě stroje času. Naše akademie. A představí se všechny děti v naší škole."
Do jednotlivých představení se postupně zapojilo na 50 dětí.
Miroslava Holáková, zástupkyně ředitele ZŠ a MŠ Naděje, Frýdek-Místek: "Zajímavé je to, že děti si to připravily. Je to všechno takové různorodé. Máme tam stínové divadlo, děti tančí i zpívají. A máme tam i mateřskou školku, která má své vlastní vystoupení, takové dětské."
Jak dlouho jste to připravovali? Jak náročné to bylo?
Miroslava Holáková, zástupkyně ředitele ZŠ a MŠ Naděje, Frýdek-Místek: "Připravovali jsme to od ledna, kdy jsme na tom začali pracovat, kdy vznikl původní nápad, jak se to bude odvíjet a jaké bude téma."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Dnešní program, který připravily děti a paní učitelky k třicátému výročí založení Naděje je programem, který mě osobně velmi dojal. Zvláště stínové divadlo v počátku. A já bych to fakt shrnul jedním slovem. Myslím si, že musíme všichni dělat všechno proto, aby každé dítě bez rozdílu mělo svoji naději."
Základní a mateřská škola Naděje má rozdělená pracoviště ve třech budovách.
Vratislav Matěj, ředitel ZŠ a MŠ Naděje, Frýdek-Místek: "Kapacitně jsme na tom velice dobře. V tuto chvíli máme asi 117 žáků na základní škole a na základní škole speciální. A 60 žáků v mateřské škole. Jsme škola plného rozsahu. To znamená od první do deváté třídy. Základní škola speciální má první až desátou třídu. A mateřská škola, prakticky máme dvě třídy normální školky a čtyři třídy speciální školky."
V rámci rozvoje škola s městem jedná o doplnění herních prvků na zahradě pro nejmenší děti. Ale i možnosti zřízení speciálních terapeutických místností.