Na několik základních škol ve Frýdku-Místku už dorazilo nové moderní vybavení pro výuku 3D technologií.
Zbyněk Šostý, ředitel ZŠ Petra Bezruče: "Bylo dodáno to, co každá škola dle plánu měla dostat. Ale já bych teďka spíše řekl, že jsme v té první etapě, kdy příslušné firmy, které vyhrály danou zakázku, musí na těch školách obměnit serverová řešení, aby byla funkční Wi-Fi a všechno fungovalo. Až následně to, co tady dneska vidíme, třeba brýle, 3D tiskárny a další zařízení, můžeme používat."
Město dlouho připravovalo projekt, na který se podařilo získat peníze v rámci dotačního programu integrovaných teritoriálních investic, kdy bylo možné získat přes 30 milionů korun.
Zbyněk Šostý, ředitel ZŠ Petra Bezruče: "Všechno to vybavení, včetně hardwaru, softwaru, a i to krátké proškolení je v rámci těch 32 milionů, což po dlouhé době je velký úspěch frýdecko-místecké radnice."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Je to věc, která velmi posouvá možnost vzdělávání a my jsme se rozhodli, že vybavíme s pomocí dotace všechny základní školy ve městě, které mají druhý stupeň. Myslím si, že to je opravdu velký skok do budoucnosti a je třeba rozlišovat mezi tím, jestli jsou děti online připojeny na mobilu, anebo používáme ty nejmodernější didaktické prostředky pro vzdělávání."
Zbyněk Šostý, ředitel ZŠ Petra Bezruče: "Máme představu, že bude postupně rozděleno mezi pedagogy, ty hlavní tahouny, zavedení virtuální reality, zavedení 3D tiskáren, notebooků a dalších. Tak jak jsme to měli a já vidím, že to reálno bude od toho ledna, února v plném proudu."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Tady ta technologie umožní dětem ne aby byly připojeny online, hrály nějaké hry, ale pokud si dovedeme představit my, kteří jsme měli maximálně výkres na tabuli nebo v tom lepším případě meotar a představíme si, že děti vstoupí do krevního řečiště, projdou si srdcem, projdou se měsícem, dostanou se dovnitř třeba parního stroje. To jsou věci, které pro nás byly naprosto nemyslitelné a myslím si, že to velmi posouvá možnosti vzdělávání a chápaní souvislostí a možná, že tyhle nové technologie některým dětem i otevřou cestu třeba k oborům, ke kterým by dříve se nedostaly a budou z nich třeba dobří obráběči, budou z nich třeba dobří řemeslníci. Nebo se z nich stane třeba lékař."
Město také už nějakou dobu spolupracuje se střední školou POJ F-M, která pomáhá školit pedagogy, aby věděli, jak nejlépe s novými technologiemi ve výuce pracovat. Postupné vzdělávání vybraných pedagogů stále probíhá.