Kdo je připraven, není zaskočen, tak tímto heslem se řídili pracovníci Technických služeb města Frýdku-Místku. Už od počátku září tohoto roku připravovali pečlivý plán zimní údržby, sklady naplňovali posypovými materiály a připravovali stroje k výjezdu do terénu.
Jaromír Kohut - ředitel Technických služeb F-M: "Máme čtyři traktory, bohužel to množství není dostatečné, takže máme i smluvní partnery co se týče traktorů, ale jinak v rámci sypacích mechanizmů máme Mercedes unimog, máme tady Volvo, Tatru a samozřejmě i několik multikar. Takže když je plný zápřah, když je takový ten havarijní stav, tak je v terénu až dvacet mechanizmů."
Přestože jsou vozy TS prozatím ještě v letním zápřahu, v případě náhlého sněžení jsou schopny do dvou hodin vyjet na silnice.
Jaromír Kohut - ředitel Technických služeb F-M: "Máme zkušenost dva roky starou, kdy naši kolegové přijeli ve dvě hodiny z prací a během dvou tří hodin museli techniku překopat tak, aby vyjeli s radlicemi a pluhy, takže si myslím, že by to neměl být problém."
Technické služby Frýdku-Místku mají na starosti deset rajónů. Starají se jak o sjízdnost silnic, tak o schůdnost chodníků a veřejných prostranství. Jakou techniku k údržbě použijí závisí na charakteru počasí.
Petr Kaňák - vedoucí provozu: "Je rozhodující teplota, je rozhodující, kolik toho sněhu napadne. Jestli rychle spadnou nějaké tři, čtyři centimetry, tak to není o plužení. Pokud to bude řídký sníh, auta to stačí rozjezdit, ale i tak se to musí trošičku přesolit. Struska se použije, až když se sníh ujezdí, do řídkého sněhu strusku v žádném případě nedáváme."
Přestože jsou Technické služby v pohotovosti už v tyto dny, zimní údržba jim začíná prvního listopadu a potrvá až do 31 března. V průběhu těchto měsíců mají zavedenou stálou dispečerskou službu.