Na první pohled tyto děti vypadají, že jsou naprosto zdravé. Některé ale trpí zrakovou, sluchovou či mentální vadou. Mnohé jsou také autisté. Mateřská škola Paraplíčko v Havířově má ve školce několik místností, ve kterých se děti učí formou hry reagovat na různé situace.
Šárka Chobotová, ředitelka MŠ Paraplíčko: “Děti se zrakovým postižením tady zdolávají výškové rozdíly, naučí se odhad dálky, vzdálenosti, hloubky”.
Školka v suterénu má také multisenzorickou místnost, kde mají děti i saunu.
anketa, dítě: “Já jsem byl v sauně a líbilo se mi tam”.
Šárka Chobotová, ředitelka MŠ Paraplíčko: “Chceme začínat rozvíjet, posouvat elementární rovinu. Rozvoj hmatu, uvědomování si vlastního těla. Zrak, sluch, čich a tak dále.
Mateřinka se chystá vybudovat i snozelen místnost, která rovněž za pomocí různých smyslových efektů pomůže dětem se uvolnit a vnímat příjemné věci.