Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Magistrát se snaží eliminovat riziko nákazy. Home office ale nelze aplikovat ve všech případech

  • Havířov,

Havířovský magistrát se snaží, aby se na úřadě potkávalo co nejméně lidí, a to se týká i zaměstnanců. Práce z domova, takzvaný home office, nelze aplikovat ve všech případech.

Vládní nařízení zní: Ať úřady přejdou v co největší míře na home office. Například na havířovském magistrátu pracuje přes tři sta lidí. Z domu ale může pracovat jen málokdo.

Milan Menšík, tajemník havířovského magistrátu: “Samozřejmě jsme se snažili usnesení vlády vyhovět v maximálně možném rozsahu. Nicméně u zaměstnanců, kteří pracují na přepážkách, je to velmi, velmi obtížné, protože tím se zmenší kapacita vyřizujícího pracoviště. Nicméně, jestliže je hlavním cílem minimalizovat osobní kontakty zaměstnanců, tak prostě jsme reagovat museli. Vyslat lidi k práci z domova není jaksi jednoduché, protože ho zaměstnavatel musí vybavit technikou, kterou potřebuje pro výkon své práce a přístupy do počítačových sítí atd, což v našich podmínkách nelze zajistit u všech zaměstnanců, kteří by měli zůstat doma. Takže my jsme u případů, kde jsme to zajistit nemohli, uplatnili překážku zaměstnavatele. Překážku v práci na straně zaměstnavatele.”

Magistrát opět apeluje, aby lidé zbytečně na úřad nechodili.

Milan Menšík, tajemník havířovského magistrátu: "Lidé na úřad opravdu chodí, tady opravdu znovu platí apel co se dá, vyřizujte korespondenčně, vyřizujte elektronicky, vyřizujte telefonicky. V případě registru vozidel a přepisu vozidel jsme zřídili a přijímáme i v obálkách doklady, které jsou nutné k realizaci toho převodu tak, aby ten občan sem nemusel a potom mu to vyřídíme. Prosím kontaktujte naše kolegy, oni se s vámi dohodnou a v mnoha případech lze bezkontaktně vaši záležitost vyřídit. Což snižuje přenos nákazy jak občanů, tak našich zaměstnanců.”

V pondělí před polednem, kdy se úřad na pět hodin otevřel, se ale stejně tvořily fronty.

anketa: "Přepis vozidla. To z domu nikdo nepřepíše, takže musíme tady. V Ostravě to máme zavřené. Takže Havířov, Bohumín a poblíž, co jsou úřady.”
anketa: "Tady vnučku chceme zavést tatínka do rodného listu. Museli jsme přijít nutně.”
anketa: “Máme soutěž, kterou pořádáme každoročně v Havířově a potřebujeme vyřídit prodlužování toho termínu tak, aby nám ta akce vyšla. Takže pořád ještě musíme navštěvovat radnici a snažíme se, že jdu jenom já. Bohužel se to nedalo vyřídit elektronicky. Jsou věci, které potřebují podpis, razítko.”

Lidé musí osobně přijít na radnici, i když potřebují vyřídit občanský průkaz nebo pas.




UXA VKP s.r.o.
Havířov
od 15 000 do 30 000 Kč/měsíc

Detail

Active Colour s.r.o.- Karviná
Karviná
od 3 500 Kč/měsíc

Detail

Česká distribuční a.s. - Č. Těšín
Český Těšín
od 3 650 do 7 300 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků