Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Stavba obchvatu Havířova bude rozdělena na dvě části, schválila centrální komise ministerstva

Havířov |

Po nějaké době se začalo opět mluvit o výstavbě obchvatu Havířova. Centrální komise ministerstva dopravy schválila, že se projekt rozdělí na dvě části. Což podle vedení radnice nemá vliv na celkový průběh.

Ministerstvo dopravy oznámilo, že centrální komise schválila stavbu obchvatu Havířova. Radnice o krocích ví a jedná se prý o kontinuální pokračování. Komise rozhodla jen o dílčích změnách.

Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Teď je ten projekt momentálně rozdělený podle našich informací na dvě fáze, nicméně nemá to vliv na ten celkový průběh. Takže probíhá výběrové řízení na zhotovitele, respektive padne rozhodnutí, jestli se bude EIA řešit jako malá, nebo velká. Padne asi rozhodnutí a proběhne výběrové řízení na zhotovitele tohoto posudku a potom se bude řešit EIA jako taková. Takže, já za sebe si myslím, že v té projektové části to bude trvat ještě možná rok a potom ještě rok, nebo dva rozhodování o koordinovaném stanovisku na vliv na životní prostředí. My jsme pořád v té fázi, kdy máme hotovou technickou a ekonomickou studii, která prokázala, že ta stavba je realizovatelná a teď se potýkáme s tou realizační fází, teď je to o tom rozhodnutí EIA.”

První úsek řeší část od odbočky na Šumbark po Prostřední Suchou a druhý po Třanovice, kdy se v Těrlicku počítá s vybudováním tunelu. Každý úsek bude povolován a realizován zvlášť. S podobou obchvatu dlouhodobě nesouhlasí část obyvatel Životic. Výhrady má i obec Horní Suchá, která nechce přes své území čtyřproudovou silnici.

Jan Lipner (STAN), starosta Horní Suché: “Je to taková likvidace zeleného pruhu mezi Horní Suchou a Prostřední Suchou, potažmo Havířovem, kde i Havířováci chodí do lesa s pejsky, rekreovat se, na procházky a tohle to zanikne. Začneme EIA, jak budeme dotazování ke svým vyjádřením, tak budeme postupně pokračovat a hledat argumenty a minimálně ten čtyřpruh, abychom nějak napadli. Nějaké zkušenosti máme, vyjadřovali jsme se k větším věcem, jako je spalovna Karviná Horní Suchá, takže nějaké zkušenosti jsou. Vnímáme, že nějaký obchvat by ten Havířov mít měl. Rozhodně by to mělo zůstat obchvatem a ne součástí nějaké dálnice Vrbice, Třanovice atd.”

S napojením dálnice na obchvat v Havířově už ale projekt nepočítá.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “V původním návrhu ŘSD bylo propojení s úsekem D1 Bohumín, Vrbice. Proti tomu jsme my jako město protestovali, protože jsme chtěli podpořit dostavbu komunikace 67 na úkor právě komunikace 68. To znamená, že pokud dojde už brzy a já doufám, že dojde k vyškrtnutí propojení 68 ze zásad územního rozvoje, tak dojde k úplnému uzavření možností napojení 68 na D1. Tím dojde, jak jsme vždy deklarovali, k výstavbě jen obchvatu Havířova.”

Jinými slovy by to rozvázalo i obcím ruce, protože oni to musí držet ve svém územním plánu, tento plán, který tam zatím je?

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Ano, já jsem říkal od počátku, že je důležité, aby projektová dokumentace záměru obchvatu Havířova pokračovala dopředu. Denně se potkávám s občany, kteří se mně ptají, kdy se to bude stavět, jak se to bude stavět. Odkoupí ŘSD jejich baráky? Všechny stavby, které se nacházejí v koridoru zásad územního rozvoje jsou blokovány pro jakékoliv opravy, stavby a jiné věci. Občané s nimi nemohou nakládat, jak by chtěli a myslím si, že je velmi důležité, aby proběhla EIA, zurka, aby se vědělo do jaké míry a jak jsou věci problematické a aby občané, ať už to dopadne tak, nebo tak, my neovlivníme posouzení vlivu na životní prostředí, tak aby mohli znova nakládat se svým majetkem, nebo je ŘSD vykoupilo a oni si mohli postavit domek někde jinde.”
Nahlásit chybu


K tématu

VIDEO: Podívejte se, jak bude vypadat největší havířovský rondel po rekonstrukci při stavbě obchvatu

12. října 2023 10:32 | Havířov | Libor Běčák

Ředitelství silnic a dálnic ČR vybralo zhotovitele dokumentace vlivu stavby na životní prostředí (EIA) pro záměr stavby přeložky silnice I/11 Havířov – Třanovice, tedy obchvatu Havířova, který má být v Třanovicích napojen na již zprovozněný obchvat Třince. Zveřejněna je již grafika, jak bude vypadat celý obchvat, včetně nového řešení velkého kruhového objezdu v Havířově.

Havířov má zpracovanou studii plánu mobility, až polovina aut městem jen projede

1. března 2024 22:36 | Havířov | Bára Kelnerová | Havířovský expres

Radnice v Havířově pro získávání dotací potřebuje mít zpracovanou studii mobility. Součástí bylo i vyhodnocení kudy a kam řidiči jezdí. Z dat vyplynulo, že až polovina vozidel Havířovem jen projede. I proto Ředitelství silnic a dálnic připravuje obchvat.

Ze studie plánu mobility v Havířově vyplývá, že až polovina automobilů městem jen projede

1. března 2024 12:00 | Havířov | Bára Kelnerová | Havířovský expres

Radnice v Havířově pro získávání dotací potřebuje mít zpracovanou studii mobility. Součástí bylo i vyhodnocení kudy a kam řidiči jezdí. Z dat vyplynulo, že až polovina vozidel Havířovem jen projede. I proto Ředitelství silnic a dálnic připravuje obchvat.


Unikátní projekt Nové Lauby je dokončen. Blok domů v centru Ostravy nabízí 83 bytů

Blok obytným domů v historickém centru Ostravy - Nové Lauby je dokončen. Projekt byl vybudován unikátní kombinací veřejných a soukromých financích s tím, že nyní Ostrava část bytů vlastní. Domy zaplnily proluku, která byla využívána jako parkoviště.

Další veřejné prostranství v Karviné prošlo výraznou proměnou

V Karviné skončila další modernizace veřejného prostranství. Tentokrát proměnou prošel prostor mezi tř. 17. listopadu a ulicí Nedbalovou.

Obchodní dům Breda v Opavě se po letech otevírá lidem. Dostanou se až na střechu

Opava spustila komentované prohlídky bývalého obchodního domu Breda. Lidé tak mají jedinečnou příležitost prohlédnout si tento památkově chráněný objekt od přízemí až po střechu.

Studie letního stadionu řeší sport, parkovací místa i volný čas

Radnice má na stole hotovou studii využití areálu letního stadionu. Ta řeší nejen modernizaci samotného sportoviště, ale také volnočasové prvky a parkovací místa. Těch by tu mohla přibýt až stovka.

MS kraj rozdělil na sociální služby téměř 300 milionů kč. O dotaci žádalo 337 služeb

Moravskoslezský kraj každoročně přispívá na provoz sociálních služeb v regionu. Letos krajští zastupitelé podpořili 80 žádostí na 337 nejrůznějších sociálních služeb.

Třinecké železárny postaví unikátní briketační linku

Slavnostním poklepáním na základní kámen oficiálně začala stavba Železnorudné briketační linky v Třineckých železárnách. Jde o první projekt transformace huti, která zásadním způsobem sníží emise oxidu uhličitého, jak požaduje evropská legislativa.

V Lotyhaussu zámku Fryštát probíhá instalce nové stálé expozice

V budově Lottyhausu zámku Fryštát se v těchto dnech instaluje stálá expozice Národní galerie Praha nazvaná „Havířská balada: Sto roků umění v hornictví“.

Rotariáni a dobrovolníci vyvezli na Lysou horu několik vozíčkářů

9. září 2024 19:20 | Celý MS kraj | Libor Běčák | Beskydský expres

Rotariáni z Ostravy, Opavy, Frýdku-Místku a Kopřivnice zorganizovali další akci, při které na vrchol Lysé hory vyvezli vozíčkáře, kteří by se tam sami dostali jen stěží. Některé týmy to vzaly sportovně, jiné jako příjemnou procházku.

V Porubě byla otevřena nová budova ekonomické fakulty Vysoké školy báňské

9. září 2024 11:38 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Ekonomická fakulta Vysoké školy báňské má novou budovu. Byla postavena přímo v areálu univerzitního kampusu v Ostravě-Porubě, což studentům i pedagogům přinese řadu výhod. Fakulta původně sídlila v centru Ostravy.

Moravskoslezský kraj postaví v Klimkovicích a Rychvaldě další kruhové objezdy

9. září 2024 17:39 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Moravskoslezský kraj se dohodl s obcemi Klimkovice a Rychvald na výstavbě nových okružních křižovatek. Díky nim se zvýší bezpečnost dopravy a plynulost silničního provozu. Další memorandum kraj uzavřel s obcemi Šenov, Vratimov a Václavovice. Společně plánují vybudování přeložky místní silnice, ta nahradí stávající železniční přejezd, který bude rušit Správa železnic.


Prostranství mezi tř. 17. listopadu a ulicí Nedbalovou je hotové

V Karviné skončila další modernizace veřejného prostranství. Tentokrát proměnou prošel prostor mezi tř. 17. listopadu a ulicí Nedbalovou.

Mezinárodní házenkářský turnaj Karviná Cup prověřil kvality a připravenost dorostenců

26. ročník házenkářského Karviná Cupu je již historií. Mladší a starší dorostenci z České a Slovenské republiky a také Polska i letos zabojovali na půdě Karviné o cenné poháry a věcné ceny. Jak se dařilo domácím, prozradí náš poslední příspěvek.

Házenkářský turnaj Karviná Cup prověřil kvality a připravenost dorostenců ze tří zemí

V Karviné se uskutečnil 26. ročník házenkářského turnaje Karviná Cup. Mladší a starší dorostenci z České a Slovenské republiky a také Polska i letos zabojovali o cenné poháry a věcné ceny.

Krasobruslařský klub nabídl dospělým výuku bruslení, zájemců je dost

Ne každý měl možnost naučit se v dětství či mládí bruslit a přesto ho tento sport láká. Sportovní krasobruslařský klub Karviná proto nabídl dospělým lidem možnost naučit se správně bruslit. Kurz využili úplní začátečníci i ti, kteří si chtěli své dovednosti ještě více zdokonalit.

Husův sbor v Rychvaldě slaví nejen svých 100 let existence

Hned několik důvodů k oslavám mají v rychvaldském Husově sboru. Nejen 100leté výročí si připomněli slavnostní bohoslužbou a také koncertem a zahradní slavností.

Dvoudenní Havířovské slavnosti navštívilo na 45 tisíc lidí, hlavní hvězdou byl Bryan Adams

Na 45 tisíc lidí navštívilo během pátku a soboty letošní Havířovské slavnosti. Celkem se na stage vystřídalo třináct zpěváků a kapel. Hlavní hvězdou byl legendární Bryan Adams.

Stavba obchvatu Havířova bude rozdělena na dvě části, schválila centrální komise ministerstva
Vydáno 26. ledna 2022 11:56, Havířov, Bára Kelnerová
Po nějaké době se začalo opět mluvit o výstavbě obchvatu Havířova. Centrální komise ministerstva dopravy schválila, že se projekt rozdělí na dvě části. Což podle vedení radnice nemá vliv na celkový průběh.

Ministerstvo dopravy oznámilo, že centrální komise schválila stavbu obchvatu Havířova. Radnice o krocích ví a jedná se prý o kontinuální pokračování. Komise rozhodla jen o dílčích změnách.

Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Teď je ten projekt momentálně rozdělený podle našich informací na dvě fáze, nicméně nemá to vliv na ten celkový průběh. Takže probíhá výběrové řízení na zhotovitele, respektive padne rozhodnutí, jestli se bude EIA řešit jako malá, nebo velká. Padne asi rozhodnutí a proběhne výběrové řízení na zhotovitele tohoto posudku a potom se bude řešit EIA jako taková. Takže, já za sebe si myslím, že v té projektové části to bude trvat ještě možná rok a potom ještě rok, nebo dva rozhodování o koordinovaném stanovisku na vliv na životní prostředí. My jsme pořád v té fázi, kdy máme hotovou technickou a ekonomickou studii, která prokázala, že ta stavba je realizovatelná a teď se potýkáme s tou realizační fází, teď je to o tom rozhodnutí EIA.”

První úsek řeší část od odbočky na Šumbark po Prostřední Suchou a druhý po Třanovice, kdy se v Těrlicku počítá s vybudováním tunelu. Každý úsek bude povolován a realizován zvlášť. S podobou obchvatu dlouhodobě nesouhlasí část obyvatel Životic. Výhrady má i obec Horní Suchá, která nechce přes své území čtyřproudovou silnici.

Jan Lipner (STAN), starosta Horní Suché: “Je to taková likvidace zeleného pruhu mezi Horní Suchou a Prostřední Suchou, potažmo Havířovem, kde i Havířováci chodí do lesa s pejsky, rekreovat se, na procházky a tohle to zanikne. Začneme EIA, jak budeme dotazování ke svým vyjádřením, tak budeme postupně pokračovat a hledat argumenty a minimálně ten čtyřpruh, abychom nějak napadli. Nějaké zkušenosti máme, vyjadřovali jsme se k větším věcem, jako je spalovna Karviná Horní Suchá, takže nějaké zkušenosti jsou. Vnímáme, že nějaký obchvat by ten Havířov mít měl. Rozhodně by to mělo zůstat obchvatem a ne součástí nějaké dálnice Vrbice, Třanovice atd.”

S napojením dálnice na obchvat v Havířově už ale projekt nepočítá.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “V původním návrhu ŘSD bylo propojení s úsekem D1 Bohumín, Vrbice. Proti tomu jsme my jako město protestovali, protože jsme chtěli podpořit dostavbu komunikace 67 na úkor právě komunikace 68. To znamená, že pokud dojde už brzy a já doufám, že dojde k vyškrtnutí propojení 68 ze zásad územního rozvoje, tak dojde k úplnému uzavření možností napojení 68 na D1. Tím dojde, jak jsme vždy deklarovali, k výstavbě jen obchvatu Havířova.”

Jinými slovy by to rozvázalo i obcím ruce, protože oni to musí držet ve svém územním plánu, tento plán, který tam zatím je?

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Ano, já jsem říkal od počátku, že je důležité, aby projektová dokumentace záměru obchvatu Havířova pokračovala dopředu. Denně se potkávám s občany, kteří se mně ptají, kdy se to bude stavět, jak se to bude stavět. Odkoupí ŘSD jejich baráky? Všechny stavby, které se nacházejí v koridoru zásad územního rozvoje jsou blokovány pro jakékoliv opravy, stavby a jiné věci. Občané s nimi nemohou nakládat, jak by chtěli a myslím si, že je velmi důležité, aby proběhla EIA, zurka, aby se vědělo do jaké míry a jak jsou věci problematické a aby občané, ať už to dopadne tak, nebo tak, my neovlivníme posouzení vlivu na životní prostředí, tak aby mohli znova nakládat se svým majetkem, nebo je ŘSD vykoupilo a oni si mohli postavit domek někde jinde.”
Zdroj: https://polar.cz/zpravy/karvinsko/havirov/11000029596/stavba-obchvatu-havirova-bude-rozdelena-na-dve-casti-schvalila-centralni-komise-ministerstva