Některé úseky cest ve městě působí na řidiče jako překážková dráha. Určité opravy provede město vždy po zimě, plošné pak nechává na léto. Což se týká i chodníků. Práce začnou již za pár dnů. Celkově radnice na opravy z rozpočtu vyčlenila 13 milionů korun.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Chodníky a komunikace jsou samozřejmě věčné téma. Nejsme schopni opravit všechno naráz, ale snažíme se právě využít letních měsíců i tomu, abychom poopravovali ty nejhorší věci. Právě v rámci sníženého provozu. Každým rokem postupujeme stejně. To znamená v rozpočtu je vyhrazena částka na chodníky šest milionů, na komunikace sedm milionů, kde odbor komunálních služeb vytipoval nejhorší místa a ty pak v rámci soutěže opravujeme. V letošním roce jsou to u těch komunikací například ulice Přátelství, nebo ulice Na Nábřeží od křižovatky 17. listopadu až po ulici Slezskou. Jsou tam také ulice Okružní, Kmochova, nebo Konzumní. U chodníků byly vytipovány spojka na ulici Mozartovou, Josefa Hory, ulice Družstevnická, Klidná, Stavbařská, nebo například Okrajová. Právě v celkovém objemu šesti, potažmo sedmi milionů korun.”
Když zůstaneme u těch komunikací. Bude se jednat o plošné opravy, a nebo jak se říká, se to jen zalátá?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Ty komunikace, které jsem vyjmenoval v předchozí části, tak tam se jedná o plošné opravy, kdy celý povrch bude vyfrézován a plošně vyasfaltován znovu. Co se týká malých oprav, tak ty se snažíme dělat průběžně tam, kde vznikají díry. To znamená postupným vyřezáním, definicí té díry a lokální opravou. Pokud už je ta komunikace potom v takovém stavu, že potřebuje plošnou opravu, tak třeba v dalším roce přistoupíme k její opravě.”
To znamená, když vezmeme tu komunikaci Na Nábřeží, ona se nebude opravovat celá, ale zasloužila by si to. V čem je problém? Jsou to finance?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Celkově kdybychom dělali celé Nábřeží naráz, tak se pohybujeme v částce nějakých 40 milionů korun. Nemáme tyto zdroje alokovány, ale snažíme se například jednat s krajem. V letošním roce se opravovala ulice Fryštátská, což je krajská komunikace. V minulém roce se nám povedlo ve spolupráci s ŘSD potažmo s krajem provést plošnou opravu Hlavní třídy a ulice Dělnická. Takže já myslím, že postupně komunikace v Havířově rekonstruujeme, ale opravdu nelze udělat všechny naráz.”
Během těch opravu bude omezena doprava?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Snažíme se připravit ty opravy tak, abychom do dopravy zasahovali co možná nejméně. To znamená, budou probíhat přípravné práce, ve kterých bude doprava zúžena a pak při plošné asfaltaci bude komunikace uzavřena a samozřejmě budou definovány objízdné trasy. Naše město je postaveno co se týče územního plánu dobře, takže tady jsme schopni vydefinovat bez větších problémů objízdné trasy. A právě letní měsíce slouží k tomu, že ten nižší provoz nám dovoluje bez komplikací provést tyto opravy.”
Vy jste se v loňském roce pustili do pokračování cyklostezek. Zastavilo se to, nebo počítáte s tím, že se budou dělat další cyklostezky, nebo prodlužovat cyklostezky?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Počítáme s tím samozřejmě, chceme pokračovat dále. Problém je, že u cyklostezek potřebujeme projektové dokumentace, které postupně tvoříme a právě máme nějaký dlouhodobější plán, kdy každý rok bychom chtěli pokračovat dále v propojení. V letošním roce bychom se rádi propojili na Národní třídu a v příštím roce bychom rádi pokračovali dále z Hlavní třídy na Dlouhou třídu.”
Konkrétní termíny oprav město upřesní na svých webových stránkách a sociálních sítích.