Téměř tři a půl miliardy korun investuje během tří let Správa železnic do modernizace vlakové stanice v Havířově. Jedná se o poslední etapu v rámci revitalizace celého prostranství.
Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic: “Já mám velkou radost, že scénář, který se zde nastavil před několika lety, což znamená, co s objektem, tak to už vidíme. Žije, pulzuje a je z něj i multifunkční hala. Dále, kde budou cestující, to už je hodové a nyní z pohledu železnice jako takové přijde do třetice to, co jsme si předsevzali. To znamená kompletní rekonstrukce železniční stanice jako infrastruktury. Mám fakt radost, protože doba je složitá, nicméně Havířov bude vyloženě už železniční.”
V letošním roce SŽ zahájí přípravné práce.
Miroslav Bocák, ředitel Stavební správy východ: "Od března příštího roku bude vybudována provizorní lávka na nástupiště, kterou budou využívat cestující pro přístup k vlakům a v průběhu celého příštího roku budou vybudována nová dvě ostrovní nástupiště a část podchodu od výpravní budovy nástupiště. V následujících letech bude tento podchod ještě protažen až na druhou část nádraží k obchodnímu centru. V rámci vybudování nového podchodu a nových nástupišť budou ke každému nástupišti vyvedeny výtahy a cestující, veřejnost ať invalidní, nebo matky s kočárky, budou mít možnost bezbariérově se dostat na nástupiště až k vlaku.”
Ondřej Baránek (ANO), náměstek primátora: “Já bych chtěl poděkovat SŽ, protože je to investice 3,9 miliardy. Pokud mě paměť neklame, je to největší investice v Havířově dosud. Je to něco fenomenálního, co Havířov potřebuje. Každý Havířovan ví, že ty podchody, průchody a vůbec i to propojení s Šumbarkem je ve stavu, v jakém je a já se těším na nový stav, který bude a bude to modernizace se vším všudy. To je něco, co bude každý Havířovan kvitovat s povděkem.”
Od prosince se řidiči budou muset připravit také na dopravní omezení na Ostravské ulici, a to z důvodu rekonstrukce železničního mostu.
Miroslav Bocák, ředitel Stavební správy východ: "Stávající ocelový most bude demontován a bude vybudován nový. Tato rekonstrukce si vyžádá i uzavírky jednotlivých jízdních pruhů pod mostem. To znamená, že ještě v letošním roce budou vybudovány propoje mezi jednotlivými jízdními pruhy. Bude zrušen středový pás a od února příštího roku se uzavře jízdní pruh na Ostravu, bude se jezdit jen v protilehlém pruhu a tato uzavírka bude trvat asi čtyři měsíce. Potom se v následujícím druhém pololetí příštího roku tento provoz otočí.”