Kdykoli začnou v Havířově práce na velkém kruhovém objezdu, nebo v jeho blízkosti, mají řidiči obavy, že se budou tvořit kolony. Nyní na Ostravské ulici bude dopravní omezení trvat necelý rok. Správa železnic musí zdemolovat starý železniční most a nahradit ho novým. Od 12. února do 8. července tak bude uzavřen jízdní pás na Ostravu a doprava bude svedena do obousměrného provozu na silnici ve směru na Havířov. Následně se situace otočí.
Petr Sobek, odbor komunálních služeb MmH: "To znamená, jak jsou podjezdy dneska dvoupruhové na Ostravu a z Ostravy, tak se doprava bude předávat z jedné strany na druhou. Omezení bude v úseku cca 300 metrů pod železničním mostem tak, aby se vozidla na protisměr dostávala za benzínkou a vracela se zpátky v prostoru křižovatky při odbočení na Šumbark, kdy bohužel ve směru od Ostravy nebude možno odbočit na Šumbark. Kdo bude chtít na Šumbark, bude muset buď přes Šenov, nebo dojet na okružní křižovatku a zpět k dopravnímu hřišti.”
Plynulost v dopravě se bude odvíjet od toho, jak budou řidiči dodržovat pravidlo zipu.
Petr Sobek, odbor komunálních služeb MmH: “To je vždy největší problém. Když budou plynule najíždět a budou se navzájem pouštět, jedou tím klasickým zipem, tak ten provoz bude plynulý a naváže na sebe.”
Radnice je v úzkém kontaktu se Správou železnic.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Komunikovali jsme tuto variantu velmi dlouho. Původní varianta měla být v tom, že budou zachovány všechny čtyři pruhy, ale v průběhu projektových a přípravných prací, že technologicky tato varianta je neproveditelná. Bez umístění jeřábu a bez postupných kroků rozebírání mostu z jedné a druhé strany, nelze tuto opravu mostu provést, proto jsme museli přistoupit k této variantě, kdy v každém směru bude jen jeden jízdní pruh. Ano my si uvědomujeme, že to přinese dopravní omezení hlavně v ranních a odpoledních hodinách. My jsme ve spojení se Správou železnic již teď. Všechny kroky, které se dějí na celé stavbě traťového úseku a ne jen na tomto mostu, ale třeba i u vlakového nádraží a jiných částech, tak intenzivně komunikujeme. Kdyby došlo k něčemu závažnému, tak se budeme snažit akutně ty věci řešit hned.”
Ve stejný čas začnou práce, které se dotknou podjezdu pod železniční tratí vedle vlakového nádraží. Omezení se však dotkne chodců a cyklistů. V plánu je střídavé využívání chodníku pouze na jedné straně, dočasně nebude možné využívat cyklostezku a jízdní pruh pro autobusy. Pro řidiče osobních aut se však nic nemění.