Eva Kantorková, učitelka: „V září ta práce byla opravdu velmi náročná, protože každé to dítě vydává jakoby za dvě, s tím, že nejsou na školu připravené, zralé. Ty děti byly nesoustředěné, neklidné, všechno se přizpůsobovalo jejich potřebám. Ať se to týkalo svačinek, záchodu, nechávala jsem je volně vybírat si činnosti. Začínali jsme na obyčejných hračkách, ale i to hraní mělo záměr. Mělo to děti přivést k tomu, aby dokázaly oddělit, co je to hra a co je práce."
Postupně děti začaly pracovat i ve skupinkách, kde je vždy jeden vedoucí. Smyslem přípravné třídy je především rozvíjení jemné a hrubé motoriky, soustředěnosti i zodpovědnosti za svou práci.
Eva Kantorková, učitelka: „Oni se seznámí s prostředím. Školu pak vnímají automaticky, naučí se pracovní návyky. Seznamují se prostřednictvím her, pexes s čísly a písmenky. Každé dítě je už schopno se podepsat. Někteří jsou už tak daleko, že dokáží napsat některá slova. Automaticky už ví, co je to nachystat si pomůcky, teď se budeme hlásit, můžeme mluvit, jen když jsme o to požádáni."
Děti jsou v přípravné třídě denně čtyři hodiny. Na školu si už tak zvykly, že by chtěly, aby dostávaly domů i úkoly, tak jako opravdoví prvňáci. Během výuky žáci dělají výrobky z přírodních materiálů, kterými mohou vyzdobit svou třídu i potěšit své rodiče.
Eva Kantorková, učitelka: „Tyto výrobky máme i vystavené v Havířově. Snažili jsme se děti tímto motivovat, že někde jsou ty výrobky vidět. Oni z toho mají radost, že věci netvořili nadarmo."
Anketa, žáci přípravné třídy: 1. „Něco z toho děláme pro maminky, jako tyto kachličky a taky to děláme na vystoupení někdy." Co se ti tady ve třídě nejvíce líbí? „Mám ráda paní učitelku a paní asistentku, nejvíce se mi líbí tady ta třída."
Havířov má ještě další dvě přípravné třídy, a to na základní škole Generála Svobody a Kapt. Jasioka.