Manželům Dubcovým při pohledu na jejich zatopenou stěnu nezbývají než oči pro pláč. A to doslova, jelikož tuto situaci zažívají už po čtvrté. Po zkušenostech se společností RPG v nějakou nápravu už nevěří.
Adolf Dubec, vytopený nájemník: „Těžce to snášíme, máme 74 roků. Od jedné hodiny nespíme. To už je po druhé tady, celý den uklízíme, chytáme vodu a uklízíme vodu na parketách, koberci. Vše přestěhováno, televize nám málem vyhořela. Jsme v zoufalém stavu."
Střecha domu nevydržela sněhovou nadílku ani v únoru loňského roku. Na klientském centru se zapsal záznam, kde také manželé žádali o náhradu škody. A co ještě se dověděl pan Dubec?
Adolf Dubec, vytopený nájemník: „Říkali mi, že toho mají strašně moc, že nemají čas a že to nezvládají. Prostě, že až budou mít čas, tak se zde někdo přijde podívat."
Do května se však nedělo nic a manželé znova urgovali sůj případ. V červenci se konečně na stav bytu přišla podívat neohlášeně úrednice. Doma byla jen těžce nemocná manželka pana Dubce. Samozřejmě, že obývací pokoj už byl vymalován a uklizen.
Růžena Dubcová, vytopená nájemnice: „Paní tady byla po pěti měsících. Podívala se z okna a řekla, že stejně od pojišťovny nic nedostaneme, náhradu. Napsala nějaký papír, já podepsala, že náhradu nepožadujeme. Byla jsem po operaci tlustého střeva, a tak jsem podepsala i co jsem nemusela."
Konečný verdikt únorového vytopení - úhrada škody a sleva na nájmu se zamítá. Manželé Dubcovi doufají, že nebudou opět čekat nějakých pět měsíců, než se přijde na jejich byt někdo podívat. Možná ale budou. Při nahlášení události na havarijní linku jsme se dověděli, že někdo přijde, ale kdy, to nedokážou říct. Důvodem je stovka podobných případů způsobených sněhovou nadílkou. Ostatně to potvrzuje i mluvčí společnosti RPG Petr Handl, který všem poškozeným radí.
Petr Handl, mluvčí společnosti RPG: „Chtěli bychom požádat, aby všichni nájemníci, kterých se toto týká, řádně zdokumentovali a pořídili fotodokumentaci všeho, co bylo díky sněhové kalamitě v jejich bytech způsobeno. Toto aby řádně nahlásili telefonicky nebo písemně naší společnosti."
Handl ujistil, že jakmile to bude možné, pojistné události společnost začne řešit.