V pondělí v 8,30 ráno bylo na havířovském nádraží prodáno přes pětset set jízdenek do Ostravy. Důvod? Normálně zpáteční listek Havířov-Ostrava stojí 54 korun. V pondělí ho koupili lidé za pouhou korunu. Akce Českých drah Havířov-Ostrava a zpět za kačku za podpory města Havířova a Moravskoslezského kraje měla cestujícím ukázat, jak bezpečná, levná a pohodlná je cesta vlakem.
Aleš Ondrůj, ředitel odboru produktů a obchodu: „My určitě chceme motivovat cestující na těch linkách, kde jsme zavedli nová vozidla, zlepšili kvalitu. Chceme lidi motivovat, aby vyzkoušeli jízdu vlakem."
Cestující si za korunu jízdu Elefantem pochvalovali. Nicméně někteří lidé by vlakem jeli bez ohledu na cenu.
Anketa, cestující: 1. „Jezdím tímto vlakem do práce každý den a myslím, že je dobré, když to zkusí i ostatní, že to je výborná doprava, velice rychlá." 2. „Za korunu to je úžasné, Elefantem cestuji ráda." 3. „Je to úžasné mohlo by to být častěji." 4. „Jako důchodce, je každá korunka dobrá." 5. „Já bych jel normálně tímto vlakem, bez ohledu, zda je to za korunu, či ne." 6. „My to už máme na měsíčníku zaplacené za 390 korun měsíčně."
Na výlet do Ostravy se vydaly i děti z mateřské školy.
Anketa, učitelka MŠ: „Plno dětí vláčkem ještě ani nejelo, tak z toho důvodu jsme to zorganizovali. Je úžasné, že nám město dalo tu možnost jet za korunu."
Anketa, děti: 1. „Elefantem už jsem jel hodněkrát." 2. „Jede se mi dobře."
Ve vlaku nechyběli ani zástupci samotné havířovské radnice.
František Chobot, primátor města Havířov (ČSSD): „Chci podpořit cestování po železnici, je to vlasně i konkurence, železnice versus autobus a je třeba, aby lidé si měli možnost vybrat. Tahle ta doprava je maximálně výhodná, také co se týká znečišťování ovzduší."
A proč by náměstek hejtmana doporučoval jízdu vlakem?
Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana MSK (ČSSD): „Železniční doprava patří mezi nejbezpečnější způsoby cestování a dnes, v rámci regionálních spojení mezi městy, jako je Havířov, Ostrava nebo na druhou stranu Český Těšín, nejrychlejší, a co se o železnici ví, je to doprava nejekologičtější."
Jízda novými konfortními soupravami je jedna věc. Druhá je, jak vypadají samotná nádraží. To Havířovské určitě cestující dvakrát neláká. Vedení Českých drah si toho je vědomo. Nicméně, projekt na rekonstrukci je naplánovan nejdříve na příští rok.