Na provoz MHD a příměstské dopravy přispívá město dopravci každým rokem zhruba o dva miliony korun více. Letos se částka ještě navýší.
"Na zastupitelstvu se bude projednávat zvýšení dotace pro našeho městského dopravce ČSAD, je třeba říct, že každá veřejná služba je spojená s výdaji, že to není podnikatelský subjekt, veřejná služba. Město Karviná navýší v letošním roce dotaci ČSAD dotaci o zhruba 4 miliony 100 tisíc korun,"řekl náměstek primátora Vladimír Kolek.
Celkově dokrývá provoz autobusové dopravy město ze svého rozpočtu částkou 37 milionu korun.
"Obecně lze ještě říct, že platíme ještě 280 tisíc korun na zajištění dětí z Louk z Karviné 9 do centra města a zpět, to také platíme dopravci ČSAD Karviná," vysvětlila Gabriela Monczková, vedoucí oddělení strategie a plánování Odboru školství a rozvoje MMK .
Částka 4 miliony 100 tisíc korun se navyšuje nejen na mzdy řidičům, ale také na ostatní provozní náklady.
"Třeba například provozní daň z CNG, náklady na materiál, pryžové obruče, oleje, náklady mzdového charakteru, tedy odvody do sociálního fondu a podobně," upřesnila Monczková.
"Ta cena skutečně roste za veřejnou dopravu, od roku 2016 každý rok zhruba o dva miliony narůstá naše dotace směrem k dopravci, nicméně, taková je doba, roste ekonomika, rostou mzdy, takže tam je to v pořádku, u té veřejné služby," dodal náměstek.
V částce je zahrnuto i dofinancování jízd zdarma pro děti do 15 let a seniory nad 65 let.
Zároveň chceme garantovat cenu dopravy, kterou máme už mnoho let stabilní, tzn. 15 kč za jednotlivou jízdu pro dospělé," řekla vedoucí.
Řidičů v Karviné má dopravce 38 a samotný vozový park v Karviné čítá 16 autobusů s průměrným stářím šesti let.
"V celorepublikovém průměru je to kvalitní číslo, ty autobusy jsou velmi moderní, pravidelně se nakupují nové a to díky dotace EU a podpoře města," dodala.
V letošním roce se plánuje najet v autobusové dopravě o 19 tisíc kilometrů více než loni, celkově ujedou autobusy na trasách po městě milion km. Od března se změnily jízdní řády na základě požadavků občanů čtyřem spojům tak, aby vyhovovaly velkým zaměstnavatelům na průmyslové zóně nebo Lázním Darkov.