Novou cyklostezku otevřeli zástupci několika města za účasti stovek cyklistů teprve nedávno. Všichni společně pokřtili stezku společnou jízdou z Karviné do Bohumína a polského Tworkova. Pár dní na to se na karvinské radnici začaly objevovat písemné připomínky od některých cyklistů.
Česlav Valošek, projektový manažer cyklostezky: "Máme tady nějaké podněty od cyklistů, že není celá cyklostezka v Karviné zatím v asfaltě, ale to je v plánu, protože budujeme cyklostezku ve dvou etapách.Ta první část, která je definitivní, je už v asfaltu, od Dětmarovic podél Starého Města až do Darkova. Nicméně, jsou tady tři úseky, které ještě nemůžou být v asfaltu, a to proto, že Povodí Odry společně s OKD budou navyšovat hráze, které by poškodily ten asfaltový povrch."
Asfaltový povrch se bude v těchto úsecích dodělávat hned poté, co se povodňové hráze dokončí.
Česlav Valošek, projektový manažer cyklostezky: "A zrovna tady stojíme v místě, v Loukách, kde v průběhu příštích dvou let se bude navyšovat ta hráz zhruba o tři až pět metrů a my ten finální asfaltový povrch umístíme až na tu nově vybudovanou protipovodňovou hráz."
Cyklisty také zajímalo, proč vede úsek dlouhý 3 kilometry podél hlavní cesty. Odpověď je zdá se jednoduchá.
Česlav Valošek, projektový manažer cyklostezky: "Kolem řeky je chráněný biokoridor, ve kterém se nesmí umísťovat žádné stavby a ve kterém se nesmí dokonce kácet ani žádné stromy. Na druhé straně komunikace Těšínské je zase stavba, takže zbývá pouze prostor podél té silnice I. tídy. My jsme pro bezpečí cyklistů udělali to, že cyklostezka je za svodidlem, tudíž by ta doprava neměla ohrozit toho cyklistu."
Šárka Swiderová, mluvčí MMK: "V každém případě ta cyklotrasa už dnes odpovídá evropským standardům a je to nejen v ČR, ale v podstatě v celoevropském měřítku ojedinělý porjekt, protože má 50 kilometrů a to, že má některé úseky nedostavěné, to bylo známo už na začátku. To znamená, že dnes si už cyklisté mohou zajezdit po výjimečné stezce."
Budování a dokončení celé cyklostezky je rozloženo do dvou etap. V současné době je dokončena etapa první, celý projekt by měl skončí do roku 2014.