Říká se tomu prožitkové učení. Děti v mateřských školkách mohou nově zažívat na vlastní oči to, co se učí jen z obrázků v knížkách. Jejich učitelky je například vezmou do lesa, kde si prohlédnou jednotlivé stromy a pak se vydají přímo do dílny, kde se dřevo dále zpracovává.
Iva Šenovská, učitelka MŠ Emila Holuba Havířov: "Jen tady se můžeme dostat k dílnám a k tomu všemu, co nám pomáhá v přípravě dětí na další život, protože oni neví, jak se vyrábí nábytek nebo jak se něco dělá, z čeho se dělá, takhle to vidí na vlastní oči, dokonce si můžou na některé činnosti i sáhnout."
Martin Pokorný, vedoucí dílny: "Oni tady přijdou, my jim ukážeme, co se v té dílně tady dělá, jak se dělá, na jakých strojích, jakým nářadím a oni si potom vyzkouší to zabíjení hřebíčků a montování vrutů. Aspoň vidí, jak to v té stolárně nebo automechanické dílně jak to funguje."
Anketa děti: "Mně se tady nejvíc líbilo hoblování." "Mně se tady nejvíc líbilo to šroubování."
Tímto ale celé praktické učení nekončí, ve školce si pak děti vše zkoušejí ještě jednou.
Iva Šenovská, učitelka MŠ Emila Holuba Havířov: "My si odsud odvezeme i hobliny, kousky dřeva a s tím pak něco vytváříme ve školce i s rodiči."
A protože šla v dílně dětem práce hezky od ruky a naučily se spoustu nových věcí, prohlédly si za odměnu i další obory na této škole. U cukrářů si dokonce nazdobily perníčky, na kterých si také pochutnaly.