Karvinský magistrát se v současné době skládá ze 14ti odborů, ve kterých je zaměstnáno přibližně 340 lidí na celkem šesti různých místech. Tři budovy magistrátu jsou přímo ve Fryštátě, dvě v Novém Městě a jedna pobočka je v Karviné-Loukách. Vedení města se rozhodlo k několika zásadním změnám. Ta první by měla nastat od ledna příštího roku.
Roman Nogol, tajemník MMK: "Změní se počet zejména manažerských pozic, to znamená, že z dnešních čtrnácti odborů a jejich vedoucích bude v cílovém stavu pouze sedm takovýchto pozic a z třicetipěti oddělení bude pětadvacet oddělení. Momentálně probíhá výběrové řízení na čtyři pozice vedoucích odborů a během měsíce srpna proběhne i výběrové řízení na pozice vedoucích oddělení."
V tomto dvouletém procesu dojde i ke snížení počtu zaměstnanců.
Roman Nogol, tajemník MMK: "Chceme, aby probíhaly ty změny přirozeně, to znamená odchody do důchodu. Počítáme i s takovou zásadní změnou, jako je převod sociálních agend na stát, ale věřím tomu, že se nám podaří využít ty pracovní síly, které máme velmi kvalifikované a vzdělané maximálně možným způsobem a uplatnit tak a zúročit ty investice, které město vlastně do celé přípravy a vzdělávání našich lidí už investovalo."
Jakmile dojde k těmto personálním úsporným změnám, dojde do poloviny roku 2013 i k přemístění pracovišt z Nového Města do centra.
Roman Nogol, tajemník MMK: "A to do rekonstruovaného objektu komerční banky. Tam budou centralizovány všechny agendy, kde se nejintenzivněji pracuje s klientem."
V nové budově pak budou moci lidé vyřizovat záležitosti týkající se matriky - občanské průkazy, pasy, sňatky nebo zde najdou odbor dopravy a vyřizovat se tady budou například registrace aut či řidičské průkazy.