Reakce mnoha obyvatel Orlové na uzavření zastávky pošta v centru města byla vesměs podobná. Proč město nevyužije zastávku naproti u obchodního centra? Zeptali jsme se proto na odboru dopravy. Tam jsem se dozvěděli, že to s využitím protější zastávky není zrovna jednoduché.
"Zastávka neunese takovou dopravní zátěž. Představuje to dvě stě čtyřicet spojů denně a v době špiček i třicet za hodinu často v časovém souběhu. Dalším faktorem je dopravní zatíženost Masarykovy třídy. Projedou tam tisícovky aut denně a kdo viděl otáčet se autobus na malém rondlu, asi ví, o čem je řeč," vysvětluje vedoucí odboru dopravy Radim Klein.
Nicméně komplikace pro cestující by byly opravdu velké a proto město minulý týden iniciovalo schůzku, na které se krajem dohodlo na určitých změnách.
"Zrušení kompletní zastávky by asi byl pro obyvatele velký problém, proto jsme se na několika jednáních s krajem dohodli, že některé spoje se budou otáčet na rondlu a stavět o obchodního centra. Věříme, že toto bude přínosem, ale do konce roku ta doprava bude asi dramatická," myslí si starosta Orlové Tomáš Kuča (ČSSD).
Které spoje tedy budou moci využívat protější zastávku s tím, že se vždy otočí na jednom z kruhových objezdů.
"Na zastávku u Alberta bude zajíždět linka Karviná-Orlová, což je linka číslo pět set pět, linka Karviná - Dětmarovice - Orlová, což je linka číslo pět set třicet devět a linka Dolní Lutyně - Orlová - Stonava. Rovněž zde bude začínat linka MHD číslo pět set pět a zajedou zde vybrané spoje linky číslo pět set čtyři," vysvětluje Radim Klein z odboru dopravy.
Výluka na zastávce pošta je z důvodu nutných prací spojených s náměstím. Právě pod zastávkou je totiž přeložka vody, nezbývá než doufat, že mráz práce s vodou nepřeruší a vše půjde podle plánu. Start výluky zastávky je určen na 15. února.