Začátek školní docházky je pro prvňáčky vždy významným mezníkem. Ve Stonavě má dvacet malých žáků za sebou více než tři měsíce ve školních lavicích a první zkušenosti s pravidelnou výukou. Zatímco někteří zpočátku pociťovali nejistotu, většina dětí si na nový režim rychle zvykla a školu si oblíbila.
Barbara Kolorzová, učitelka 1. třídy: „Naučily se pěkně sedět, naučily se hlásit, co se může dělat o přestávce, jak pracujeme v hodině a spoustu dalších věcí.“
anketa, prvňáčci: „Ve škole je to lepší než ve školce. Líbí se mi tady.“
Výuka je vedena hravou formou, aby děti motivovala a podpořila jejich zájem o učení. Postupné překonávání drobných překážek, například správného držení tužky nebo udržení pozornosti, děti učí vytrvalosti a zodpovědnosti.
Barbara Kolorzová, učitelka 1. třídy: „Nejdříve poznáváme písmenka a dnes jsme ve fázi, že se snažíme je spojovat do slabik. Počítáme zatím do pěti, jak je vidět na tabuli. Učíme se sčítat, odčítat. Dětem to jde velice dobře.“
anketa, prvňáčci: „Mně se líbí, jak se tady učíme.“ „Živá abeceda, český jazyk, matematika.“ „My jsme se už naučili nějaká písmenka.“ „Naučili jsme se písmenka A, M, L …“ „Mně se nejvíce líbí, že čteme a píšeme.“ „Píšeme a někdy dostáváme i těžké úkoly.“
Barbara Kolorzová, učitelka 1. třídy: „Každý mají za domácí úkol číst deset minut s někým dospělým. Deset minut stačí, ale pokud někdo čte déle, je to ještě lepší.“
Nejen pravidelné čtení s rodiči v rámci domácích úkolů, ale i celková spolupráce rodiny se školou hraje klíčovou roli v úspěšném startu prvňáčků na cestě ke vzdělání.