Barbora Wróblová, instruktorka odpoledních aktivit: „Úkolem dětí je, přežít tady momentální pandemii nemocí. Každý má jeden život. Musí s tímto životem doběhnout pro penízek do lékárny a z lékárny pak následně ten penízek donést zpátky do domečku.“
Hlavním přínosem školy v přírodě je pobyt dětí na čerstvém vzduchu. Ani zde však výuka nepřichází zkrátka – probíhá pravidelně a přirozeně se prolíná s okolním prostředím.
Ellen Wawrzyková, zástupkyně ředitelky ZŠ a MŠ Stonava: „Dopoledne dvě hodiny v místnosti a potom máme dvě hodiny vyučovací venku.“
anketa, stonavští školáci: „Musíme se tady taky učit. Někdy dvě, někdy tři hodiny.“ „Máme tady češtinu, matematiku, angličtinu, geometrii a přírodovědu.“ „Nejvíce se mi tady líbí asi hry.“ „Hrajeme hry, chodíme na bazén.“ „Je tady legrace.“
Školy i školky v přírodě se mohou každoročně uskutečnit také díky finanční podpoře obce Stonava, jakožto zřizovatel stonavské základní a mateřské školy. Na ozdravné pobyty pravidelně přispívá i spolek Rodiče a škola Stonava. Díky této podpoře mohou děti trávit čas na čerstvém vzduchu, poznávat nové věci, budovat přátelství a sbírat zkušenosti, které ve třídě jednoduše nezažijí.