Stonavskou základní školu navštěvoval v uplynulém školním roce 183 žáků. Někteří z nich školu úspěšně reprezetovali v mnoha oblastech.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Letos jsme se zapojili více do vědomostních soutěží, jednak to byly dějepisné soutěže, dějepisná olympiáda a dějepisná soutěž pro šesté a sedmé ročníky. Tam jsme dosáhli úspěchu, žákyně sedmého ročníku obsadila čtvrté místo. Dále se naši žáci zúčastnili také zeměpisné olympiády a za největší úspěch v letošním školním roce považuji druhé místo v okresním kole soutěže v anglickém jazyce, kde žákyně sedmé třídy obsadila druhé místo.“
Stonavští školáci kromě vědomostních soutěží úspěšně reprezentovali školu i ve sportu.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Sportovní akce probíhaly i letos tradičně v rámci sekce Havířov-Venkov. Uskutečnili se všechny naplánované akce. Pro nás takovou významnou, důležitou akcí je již tradičně Běh přátelství, kterého se letos po odmlce zúčastnili také Marklovice.“
A právě s Marklowicemi byla v uplynulém školním roce opětovně navázána přeshraniční spolupráce.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Máme společný projekt s názvem Na přeshraničních stezkách. Zúčastnili jsme se již různých akcí. Byli jsme v Hornickém muzeu v Rybníku, naši žáci byli v muzeu Chlebová chata, zúčastnili se i akce Jarní tradice anebo také nácviku první pomoci.“
Společné akce se ale neodehrávají jen v Polsku. V září navštíví žáci obou družebních škol ostravský Svět techniky, za sebou mají i zajímavou sportovní olympiádu, o které vás budeme informovat v příštím vydání.
Ale zpátky k výuce. Uplynulý školní rok byl velmi významný pro deváťáky, kteří se pečlivě připravovali na přijímací zkoušky.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Byli přijati v prvním kole všichni a kupodivu dokonce na střední školu, kterou si uvedli v přihlášce na prvním místě.“
Jednou z významných událostí školního roku bylo založení školního parlamentu.
Milada Heimerová, ředitelka ZŠ a MŠ Stonava: „Školní parlament se pravidelně schází a mají za úkol zpestřit běžné všední dny. Za takovou hodně významnou akci považuji především na 2. stupni Den pro Wellbeing. Myslím si, že po delší době se podařilo přivést žáky k poznání, že wellbeing, neboli příjemná atmosféra na pracovišti, ale neznamená nicnedělání. A co se ještě povedlo, že byli zástupci školního parlamentu na návštěvě v Domě s pečovatelskou službou. Jedním z dárků, které tam nesli, byly dopisy. Dneska mi byly ukázat, že dostali od seniorů odpovědi, které obsahují silný emoční podtext. Líbí se mi, že se učí žáci komunikovat se staršími spoluobčany, a že taky vidí, jak fungují sociální služby.“
Jak je vidět, uplynulý školní rok byl ve Stonavě opravdu pestrý. Dětem přinesl nejen nové vědomosti, ale i nezapomenutelné zážitky a to například ve škole v přírodě, nebo během poznávacího zájezdu do Skotska, který v závěru školního roku absolvovali žáci 8. a 9. třídy.