Na podnět pedagogů, se ve Stonavě pravidelně scházejí rodiče předškoláků se zástupci školy a odborníků z pedagogicko-psychologické poradny v Karviné. Důvod? Snaha zlepšit připravenost dětí na školní docházku.
Elen Wawrzyková, učitelka ZŠ Stonava: „Děti nemají dostatečné předpoklady například pro výuku českého jazyka a to zvláště v oblasti výslovnosti.“
Dětem rovněž chybí slovní zásoba. Tu je možno rozšiřovat prostřednictvím knížek. Stonavské mateřské školy, proto pravidelně navštěvují knihovnu, aby děti již v útlém dětství získaly vztah ke knihám.
Marta Orszuliková, knihovnice: „Je to vlastně setkání, kdy si společně hrajeme, povídáme si, ale především čteme.“
anketa, děti z MŠ Stonava-Dolany: „Já mám nejraději knížku o Amálce.“ „Já mám ráda knížky o koníčcích.“ „Já o malé mořské víle.“ „Já ještě neumím číst, proto si půjčuji knížky s obrázky.“
A díky obrázkovým knížkám pak mohou děti samy děj vyprávět. Rodiče předškoláků by se ale jen na knihovnu a mateřskou školu spoléhat neměli. Sami by měli denně dětem předčítat a pak o knížce spolu hovořit.
Helena Skutková, učitelka MŠ Stonava-Dolany: „ U dětí to totiž rozvíjí představivost a fantazii.“
Ta je pak dalším důležitým předpokladem vyzralosti dítěte před vstupem do školy.