Za školní katedrou působí většina učitelů autoritativně. Ve společenských šatech a v podobě šarmantních dam a gentlemanů by je jejich žáci možná ani nepoznali. Přesto na sebe slavnostní podobu vezmou pokaždé, když se koná učitelský ples. Jeho přípravu pak berou většinou se stejnou odpovědností, s jakou se připravují na vyučování.
Lucie Kypúsová, učitelka ZŠ Stonava: "Na ples musí mít člověk taky nějakou inspiraci a stejně tak se musí inspirovat a motivovat i na některé vyučovací hodiny."
Inspirací a motivací tohoto večera byl Valentýn. Ples totiž připadnul přesně na den jeho svátku, takže téma bylo jasně dané. Zapovězeny byly jen projevy lásky rodičovské. Kdo šel na ples, aby pedagogy na parketu přesvědčil k větší shovívavosti při známkování svých potomků, neuspěl. Jana Haroková učitelka ZŠ Stonava: "Netaháme děti na ples, nemluvíme o známkování."
A co všechno učitelé umí ze svých žáků vydolovat, o tom se mohl každý přesvědčit přímo na místě. Ples totiž zahajovaly školní mažoretky. Milana Heimerová, zástupkyně ředitele ZŠ Stonava: "Malé mažoretky trénovaly poctivě a tvrdě dva měsíce."
Po vystoupení mažoretek patřil už parket učitelům. A byla to prověrka toho, jak dobrými žáky byl každý z nich v tanečních. Zdeněk Lusk, ředitel ZŠ Stonava: "No, musím přiznat, že já byl žák průměrný."
Jestli se pan ředitel ve své skromnosti zbytečně nepodceňoval, pak v tomto případě zřejmě učeň předčil mistra. Právě jeho bývalý žák se totiž tanečním mistrem opravdu stal a přišel své umění předvést. Tanečníky z parketu dostal metelesku blesku až třídní šprt a někdy přitom hrozila dokonce trojka z chování. Ovšem jen na jídelním lístku, který kuchařky pohotově přizpůsobily školnímu prostředí.
Helena Fruhlichová, kuchařka: "Řízek třídního šprta možná půjde a když ne, tak to bude jistit trojka z chování."
Anketa, hosté: 1. "Protože jsem trojku z chování nikdy nedostal, tak jsem si ji dal, aspoň někdy v životě." 2. "Celý život jsem byl šprt, tak se toho držím a mám řízek třídního šprta."