David Biegun (Naše Těrlicko), starosta Těrlicka: "Mohlo by se zdát, že jde o dva stejné projekty, ale opak je pravdou. Musím dát za pravdu Ministerstvu financí, které před nedávnem rozhodlo o definitivním zrušení cyklostezky kolem Těrlické přehrady, a to z několika důvodů. Prvním mýtem bylo, že se jedná o cyklostezku kolem celé přehrady. Ve skutečnosti šlo pouze o několik úseků, zatímco zbytek tvořily takzvané cyklotrasy. Zásadním zlomem byl květen 2022, kdy po přepočítání nákladů došlo k výraznému nárůstu ceny projektu. Ministerstvo financí původně garantovalo 166 milionů Kč na stavbu, ale konečné náklady se vyšplhaly na 342 milionů Kč. Proto bývalé vedení obce přistoupilo k vyškrtání některých úseků, což vedlo k tomu, že cyklostezka už netvořila celistvou trasu, ale byla rozdělena na několik oddělených částí."
David Biegun (Naše Těrlicko), starosta Těrlicka: "Dalším klíčovým rozdílem mezi Těrlickou a Žermanickou cyklostezkou je skutečnost, že těrlická trasa vůbec nekopíruje břeh přehrady. Jak je vidět na místě, v některých úsecích by vedla mezi nadzemní tlakovou splaškovou kanalizací na jedné straně a sloupy vysokého či nízkého napětí na straně druhé. To by znamenalo nejen technické komplikace, ale také extrémně náročnou realizaci. V tomto úseku se například počítalo s instalací 1250 mikropilotů. Definitivním důvodem pro zastavení projektu byla špatná kvalita samotného návrhu. Během celého výběrového řízení přicházely základní dotazy, což ukázalo na značné nedostatky. Nebyla zpracována realizační dokumentace ani proveden geologický průzkum. Firmy tak podávaly nabídky bez jasných podkladů, což vedlo k tomu, že i při původně plánovaných nákladech 166 milionů Kč byla nejnižší nabídnutá cena nakonec 242 milionů Kč. Tím došlo k výraznému překročení alokované částky.
O ministerstvem přislíbené peníze by však Těrlicko přijít nemuselo. Místo cyklostezky by za ně mohlo vybudovat zdravotní centrum.