David Biegun (Naše Těrlicko), starosta Těrlicka: “Chtěli jsme občany informovat o výsledku hodnocení EIA, aby si následně mohli udělat svůj názor na to, zda ten obchvat dává smysl, či nikoli. Chceme je seznámit s faktickými informacemi o tom, jak se vyvíjí doprava v Havířově, ale také v okolních obcích, co to pro okolní obce i pro Těrlicko bude znamenat, pokud by se obchvat postavil. A pokud dneska tady budou až do konce, tak se dozví veškeré podstatné informace, na základě kterých se můžou rozhodnout. Pokud se rozhodnou, že by obchvat nechtěli, nebo měli nějaké připomínky, můžou své vyjádření podat na Moravskoslezský kraj do 17. dubna. A to je základ – abychom občanům řekli fakta a oni se potom svobodně mohli rozhodnout."
Těrličtí se například bojí hluku u ústí tunelu v těsné blízkosti hřbitova, který bude rušit obřady. Otázky měli i k situacím, kdy bude muset být obchvat i tunel uzavřen kvůli údržbě nebo nehodám.
David Biegun (Naše Těrlicko), starosta Těrlicka: “Pokud by se obchvat nepostavil, tak Těrlicko by na tom, co se týká dopravy, bylo lépe, než když se obchvat postaví, protože v dokumentaci EIA je jasně řečeno, že pokud se postaví, tak nám na obchvatu přibyde dalších 13 500 automobilů včetně kamionů. Pokud se nepostaví, tak indukční doprava nebude a tím pádem těch 13 500 automobilů tady nepojede. To znamená pro nás jednoznačně ne obchvatu a těch důvodů máme ve zkratce 10+1 a my je tady dneska všechny budeme prezentovat."