Nečekané shledání proběhlo ve středu 5. listopadu v Horním Těrlicku. Záchranáři přijeli popřát k narozeninám pacientovi, kterého úspěšně resuscitovali. Záchrana proběhla na začátku tohoto roku.
Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MSK: "Nevšední setkání se ve středu, 5. listopadu, uskutečnilo v Horním Těrlicku na Karvinsku. Jednaosmdesátiletému panu Ladislavovi přijeli k narozeninám poblahopřát záchranáři, kteří se začátkem letošního roku podíleli na záchraně jeho života."
Muž upadl do bezvědomí a přestalo mu bít srdce. Blízcí okamžitě volali na tísňovou linku. Operátorka díky videohovoru mohla lépe navádět zachránce ke kvalitnímu poskytnutí nepřímé masáže srdce.
Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MSK: "Pacient doma ztratil vědomí a došlo u něj k srdeční zástavě. Jeho blízcí ihned volali na tísňovou linku. Po sdělení závažnosti stavu vyslali dispečeři na místo okamžitě nejbližší posádku, zatímco operátorka zůstala s rodinou v kontaktu a poskytovala tzv. telefonicky asistovanou neodkladnou resuscitaci. Na základě zprostředkovaného videohovoru viděla dispečerka dění na místě v reálném čase a dokázala tak zachránce instruovat k velmi kvalitní nepřímé masáži srdce."
Vyslaní záchranáři následně převzali záchranu, která dopadla úspěšně. Muže zachránila pohotová reakce blízkých. Je v pořádku doma v dobré zdravotní kondici. Gratulace se rozdávaly přímo v obýváku, kde probíhal boj o záchranu života. Poblahopřát přijel záchranář z posádky a operátorka, která poskytla telefonickou pomoc.
Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MSK: "Díky pohotové reakci blízkých a jejich výborné spolupráci, se muže, kterého postihl srdeční infarkt, následně podařilo oživit. Dnes je v pořádku a těší se dobrému zdraví. Setkání proběhlo přímo v obývacím pokoji, kde resuscitace pacienta probíhala. Účastnil se ho záchranář, který byl členem zasahující posádky a operátorka, jež vedla tísňový hovor a telefonickou pomoc."
Videohovor je jedním z efektivních využití moderních technologiích, které využívají operátoři pro nejrychlejší a nejúčinnější pomoc při záchraně života. Když dispečer vidí celou situaci, dokáže lépe pomoc a navádět volající.
Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MSK: "Moderní technologie umožňují postupovat při snaze o záchranu lidského života stále efektivněji. Jednou z možností, které jsou v rámci přednemocniční neodkladné péče využívány, je právě realizace videohovoru při práci dispečera zdravotnického operačního střediska. Volajícímu zašle dispečer odkaz, po jehož potvrzení se videohovor uskuteční. Operátor tak dokáže lépe zhodnotit stav pacienta, mnohonásobně se však zvyšuje také kvalita poskytované první pomoci, vedené za zrakové kontroly profesionála."