Světelná křižovatka u železničního přejedu v Ostravici má zajistit bezpečný výjezd náklaďáků a autobusů ze směru od Sepetné na hlavní silnici. Bez ní by rozměrnější vozidlo vjelo na přejezd, zastavilo na hranici křižovatky a čekalo na mírnější provoz. Zadní částí by ale stálo na kolejišti, a pokud by jel v tu chvíli vlak, znamenalo by to problém. Podle některých řidičů ale křižovatka jen zbytečně brzdí dopravu. V běžných pracovních dnech na křižovatce problém nebývá, ten nastává až o víkendech a svátcích, kdy do hor míří spousta turistů.
“Při průjezdu 900 vozidel za hodinu je téměř souvislá kolona vozidel, která bohužel musí počkat na té křižovatce, než se křižovatka odbaví, aby umožnila bezpečný průjezd,” popsal starosta Ostravice Miroslav Mališ.
Obecní úřad inicioval jednání se Správou železniční dopravní cesty, které semafory patří, a dalšími zástupci, kde se probíraly varianty, jak situaci řešit.
“Jeden z návrhů byl převod světelné signalizace na křižovatce do režimu blikající oranžové, kdy by světelná křižovatka byla startována do běžného režimu až při příjezdu vlaku. Takové řešení si však vyžaduje projednání s Drážním úřadem,” uvedla vedoucí tiskového oddělení SŽDC Kateřina Šubová.
Nakonec se rozhodlo, že bude křižovatce ve směru od Frýdku-Místku dána vyšší priorita. Dojde k omezení průjezdu ve směru z Bílé a dojde k navýšení vyklizovací smyčky, aby mohla vozidla odbočit vlevo na Sepetnou ve větším počtu, a prodlouží se zelená na maximum. Tato varianta začne fungovat do konce listopadu.