Už je to definitivní. Vedení ostravského magistrátu může rozhodnout o rozšíření tramvajové trati ve městě i bez souhlasu obvodů, přes které koleje povedou. Reaguje tak na situaci, kdy zastupitelstva Poruby a Pustkovce nebyla schopna odhlasovat, zda tramvaje chtějí nebo ne. “Mělo by jít o projekty, které svým významem přesahují rámec jednotlivých obvodů a tudíž účastníkem řízení není daný městský obvod, ale celé město,” vysvětlil primátor Ostravy Tomáš Macura.
Zastupitelé města prohlásili stavbu trati za investici strategického významu, což bude znamenat, že obvody nebudou účastníky územního řízení a nemohou je tedy zablokovat nesouhlasnými stanovisky. Primátor ale přesto chce stanoviska obvodů před konečným rozhodnutím znát. “My jsme nikoho ani v nejmenším nevyšachovali. Jdeme stále standardní cestou, že připravujeme podklady pro územní rozhodnutí. V momentě, kdy začne probíhat územní řízení, je město povinno mít k dispozici stanoviska jednotlivých obvodů,” doplnil primátor.
Proti rozšíření kolejí vznikla petice, ale nová trať má i řadu zastánců, kteří nejsou tak slyšet, jako odpůrci. Projekt má stát asi 700 milionů korun a velká část by byla hrazena z prostředků Evropské unie. Pokud se Ostrava projektu vzdá, na peníze si brousí zuby Brno a Plzeň.