Do Jeseníků se sjela historická vozidla s posádkami v dobovém oblečení ve stylu první republiky. A to nejen z Česka. Třeba posádka ze Slovenska najela se svým Citroenem 370 kilometrů než se na tradiční akci Trofeo Niké vůbec dostala.
“Ale zdá sa nám ako by to bolo 17. Vietě ako, ak máte ciel, tak dialka nerozhoduje. Pekná akcia, organizácia na 100 %, oblečenie dobové krásné, jsme nadšený. Citroen VO 11 Traction,” pochlubila se posádka ze Slovenska
Letošního ročníku se zúčastnily více než 4 desítky veteránů, nejstarší byl starší než naše republika.
Šlo o francouzský Chenard z roku 1912. Letošní skvosty v čele s Karlem Lopraisem a jeho vítěznou Tatrovkou projely na 3 desítky měst a obcí. Vydaly se mimo jiné na prvorepublikovou zabijačku do Razové, nebo na zámeckou jízdu. Velkým bonusem bylo nádherné počasí.
“Toto je Sperior K teda jako kabriolet, je to rok 1925 po kompletní generálce a co se týče tohoto podniku, myslím si, že to nemělo chybu.”
Je to Aero 30, ale nejvíc se mi líbí ta akce, ta organizace. Počasí nádherné, člověk víc si nemůže přát. Dobří lidé, všecko, nádhera, pěkné, líbí se nám.”
“Krásné dámy v krásných šatech, supr krásná auta a samozřejmě tohle krásné prostředí Karlovy Studánky dává dohromady neopakovatelnou kombinaci a neopakovatelný výsledek,” říká s obdivem Monika Palatková, ředitelka agentury Czech Tourism
Na každé ze zastávek místní lidé vybrali jednoho veterána, který se jim líbil nejvíce. Třeba v Karlově Studánce to byl Rolls-Royce královské britské rodiny z roku 1939.