Už více než 3 tisíce žáků 5. až 7-tříd základních škol se zapojilo do projektu Strom života. který se formou hry zaměřuje na ochranu vodních zdrojů a ekologii
“My jdeme jiným směrem než standardní frontální vyučování typické pro řadu ZŠ to znamená mělo by to být jako rčení známé škola hrou, tzn., děti procházejí dramatickým příběhem, sdružují se do skupin, musí spolupracovat a musí nacházet především řešení, aby zachránili živ, prostředí, aby jim strom života, který vidíte tady za námi, nezemřel,” popisuje hru Marek Síbrt, mluvčí SmVak
Ve většině případů se jim to podaří. Pokud ne, rozhodně to není špatně, Chybami se totiž člověk učí.
“My necílíme na to, že udělali jste teď chybu, teď jste prostě ten svět jako pohřbili, ale mají se naučit, že Ano, v téhle hře se nám to stalo takhle tak jak to udělat, aby se to v reálném světě nestalo,” uvádí Hana Bajgrová, průvodkyně
“Musíme všechny tady ty přísady profiltrovat papírem a trychtýřem a potom zjistíme v tom kelímku, která voda, nebo která ta přísada to přefiltrovala nejlépe.”
“Náš strom je na tom teďka dost špatně.”
“Strom je na tom špatně, protože nemá vodu a filtruje jenom to špinavé a už mu nezbývají síly, aby to filtroval.”
“Bavilo mě na tom jako ten náš taneček a že docela i vyhráváme, protože jsme asi nejlepším týmem a tak jako je to dobré.”
“Mě na tom nejvíc baví ty úlohy, řešení a filtrování, protože aspoň se něco dovídáme o přírodě a jak ji zachraňovat.”
Hru Strom život od letošního roku obohatila druhá verze s názvem Planeta Oxidan, která je určena pro žáky 8. a 9.tříd a zaměřuje se na odvádění odpadních vod.