V Bruntále se rozběhl unikátní projekt nazvaný Společně za vizí budoucna. V první řadě jde o výzvu žákům základních škol, aby studovali na místních středních školách.
„Dneska je stav opravdu takový, že žáci, kteří odcházejí na střední školy, tak chodí studovat na příbuzné obory do jiných měst. Vysvětlili jsme městu i firmám, že děti, které nenastoupí do našich středních škol, v Bruntále nezůstanou a na tom jsme postavili koncept vzájemné spolupráce,“ říká ředitel SPŠ a OA Bruntál Jan Meca.
„Střední odborné škole to určitě přinese tu spolupráci s těmi budoucími zaměstnavateli, protože nám jde o to, aby vlastně mladí lidé, kteří se u nás na škole učí určitému řemeslu, aby zůstávali tady u nás v místních firmách,“ konstatuje ředitel SOŠ Bruntál,“ Michal Durec.
K projektu se připojilo i bruntálské gymnázium, byť cesta jeho studentů do místních firem vede před vysoké školy.
„Přesto jsem rád, že se i Gymnázium Bruntál mohlo zapojit do této kampaně, že i my můžeme poděkovat firmám, že podílejí finančně na tom, aby podpořily nábory na naše gymnázium,“ dodává ředitel Gymnázia Bruntál Tomáš Pavelka.
Město Bruntál, místní střední školy a zástupci dvanácti firem z města a regionu podepsali memorandum. Zavázali se v něm, že budou spolupracovat na projektu Společně za vizí do budoucna.
„Město Bruntál se připojilo k projektu středních škol v Bruntále v tom, že bude společně propagovat výhody studia na těchto školách a bude společně propagovat město, které je příjemné a přívětivé pro studenty,“ hodnotí starosta Bruntálu Petr Rys (STAN).
Iniciativa je vlastně intenzivní tříměsíční marketingová kampaň. Informace se k žákům a jejich rodičům dostanou prostřednictvím tiskovin, ale také speciálně vytvořených webových stránek a videoklipu.
„Z pohledu nás podnikatelů to je opravdu jediná cesta. Pokud nepůjdeme společnou cestou, ty firmy, školy město. Toto je jediná cesta, co můžeme něco změnit, zlepšit,“ říká podnikatel a ředitel Okresní hospodářské komory Květoslav Bašista.
„Je velmi důležité najít správné lidi. Proto podporujeme projekt, který nám pomůže zajistit nejlepší studenty a budoucí zaměstnance,“ uzavírá Andreas Schön, jednatel firmy GTP, s.r.o.
Dalšími cíli kampaně budou propagace zaměstnavatelů v regionu a prezentace města a jeho okolí jako místa pro kvalitní život.