Tísňová linka 112 začala v České republice fungovat v roce 1996 a za tu dobu si vydobyla nenahraditelnou roli. Od roku 2019 se 11. únor slaví jako Evropský den linky 112. Důvodem je aby se dostala do ještě většího povědomí občanů. "112 je nenahraditelným a velmi významným číslem tísňového volání, protože se dovoláte pomoci ve všech zemí EU a co já vím, tak i v některých dalších evropských zemích," říká mluvčí hasičů Petr Kůdela
Tady se můžete podívat na počet volání na tísňové linky 112 a 150, které zabezpečují hasiči. Náš kraj je hned na druhém místě. Průměrně vyřídí operátoři 775 hovorů každý den, což znamená, že telefon zazvoní přibližně co dvě minuty. "Počet tísňových volání klesá. Je to dáno tím, že se daří eliminovat zlovolná nebo nechtěná volání," vysvětluje ředitel HZS MS kraje Vladimír Vlček.
Operátoři jsou navíc schopni komunikovat v několika jazycích. "Zvládají němčinu, angličtinu, polštinu někdy ruštinu a další jazyky. V rámci země je vždy známo, kteří operátoři a s jakou jazykovou výbavou slouží," potvrzuje mluvčí.
A ještě stručný návod na tísňové volání. Nejprve se představte, uveďte číslo, ze kterého voláte, řekněte co se stalo, kdy a kde a nezapomeňte nahlásit počet osob, které pomoc potřebují.