Moravskoslezský kraj odmítá zaplatit společnosti OHL ŽS téměř 33 milionů korun za dva nové mosty ve Frýdlantu nad Ostravicí. Důvodem je to, že konstrukce mostu nad železniční tratí poklesla o 9 centimetrů a tím pádem se nepotkává se silničním mostem, na který navazuje.
HELENA PEŠATOVÁ (PRO FRÝDLANT), starostka Frýdlantu nad Ostravicí: "Most nad I/56, ten by měl být v pořádku, protože proběhlo měření, kontrola a Správa silnic Moravskoslezského kraje, která je majitelem tohoto mostu usoudila, že provoz by mohl být zahájen v prosinci letošního roku. Problémem se ovšem stává druhý most, který je nad železniční tratí, tam se dohaduje zhotovitel a majitel, jaký bude další osud tohoto mostu."
Moravskoslezský kraj požadoval po zhotoviteli úplné zbourání a novou stavbu, společnost ale chtěla mosty opravovat. Po velice intenzivním jednání se nakonec obě strany dohodli na kompromisu.
JAKUB UNUCKA, Náměstek hejtmana MS kraje: "A to je, že by ta firma zbourala pouze ty krajní části a nechala by stát tu prostřední část, která je v podstatě v pohodě. My jsme se dohodli, že statici, technici, projektanti, se na takovou variantu podívají a řeknou, zda je řešení schůdné. Každopádně už teď je jasné, že most se letos neotevře."
Výsledný verdikt, jestli se most zbourá a postaví nový, nebo se opraví jen jeho krajní části by měl zaznít do konce tohoto týdne.