Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Lodní závod Bermuda Cup na Slezské Hartě se konal s rekordní účastí, v několika lodních třídách startovalo 76 lodí

Již pošestnácté se sjeli na přehradu Slezská Harta milovníci jachtingu a plachetnic. Po roční pauze, zaviněné epidemií, se tradičního závodu Bermuda Cup zúčastnilo rekordních 76 lodí. Tábořiště v Leskovecké zátoce obsadily plachetnice celkem sedmi různých lodních tříd.

Pořadatelem závodu byl Jacht klub Razová, obec Leskovec nad Moravicí a Mikroregion Slezská Harta.

Lukáš Vavrla, ředitel závodu: „Dneska tady jsou jachtařské závody pro lodní třídy Finn, což je olympijská lodní třída, ta má olympiádu v Paříži, další lodní třídy jsou Ilca 4,7, to je další olympijská lodní třída, nejmenší lodní třída Optimist, to je pro děti od 8 do 12 let, dvouposádková loď Fireball a v neposlední řadě tady máme Evropu. Je to pro děti od 8 let až do 99 plus.“

Nejpočetněji byla v kategorii dospělých zastoupena lodní třída Finn s dvaceti plachetnicemi a v kategorii dětí třída Optimist s dvaceti třemi závodníky.

Ruda Lidařík, prezident lodní třídy Finn: „Máme tady pohárový závod, vypsání 7, nejvyšší česká soutěž, 20 Finnů se zúčastní tohoto závodu, což je na letošní poměry díky koronaviru velice slušně. Všichni jsme se sem těšili, nádherné prostředí, příjemní lidé, co víc si přát. Snad vítr. Finn je ještě současná olympijská třída, která bude na programu Olympijský her v Tokiu, je to jednoposádková lodní třída pro lidi, kteří mají více než 95 kg, plocha plachty 10 m2.“

Tatiana Bělunková: „Laser má určitě větší plachtu, než menší lodě, je rychlejší, určitě rychlejší.“

Délka závodní tratě se stanovuje operativně podle síly větru tak, aby lodě závodily od půl hodiny do 40 minut. Vše rozhoduje sbor rozhodčích.

Vladimír Rozsypal, rozhodčí: „Rozhodčí staví trať a rozhoduje, aby ten závod byl regulérní, aby všechno proběhlo tak, jak má a byly splněny všechny ty náležitosti k tomu, aby ten závod byl kvalitní. Rozhodčích je více druhů. Jedni hlídají trať, start a tak dál, a co se týká dodržování pravidel, to zas je jiný druh rozhodčích, to je tzv. empire, který hlídá dodržování pravidel na vodě. Nesmí se třebas pumpovat, tak jak jsou pravidla na cestu, jsou pravidla i na vodě, aby nedošlo ke srážkám a nedošlo tam ke kolizím.“

Startovní i cílová čára byla vymezena bójkami a prapory startérů, lodě startovaly do závodu postupně podle kategorií.

Pavel Mušálek, závodník, YC Kozmice: „Tak já jsem z jachetního klubu Kozmice, uvidím, potom covidu můj první závod, tak spíš abych nebyl poslední, takový cíl můj.“

Zdeněk Gebhard, vítěz lodní třídy Finn, JK Cheb: „Jsem až tam od Kraslic, Karlovy Vary a ještě kousek.“

Jan Záhornacký, 2. místo třídy Ilca, LS Prostějov: „Já jsem přijel z Kroměříže a jezdím na Laseru 4,7.“

Ivan Fehervári, závodník a starosta Razové: „My jsme z pořádajícího klubu Jacht klub Razová, máme tady dvě plachetničky a já samozřejmě pojedu na jedné z nich a nejen, že budu reprezentovat Jacht klub Razová, ale i obec Razovou. Chtěli bysme se umístit aspoň v Top ten.“

Vítězové všech kategorií byli oceněni, v nejpočetnější třídě Finn zvítězil Zdeněk Gebhart, z JK Cheb v dětské třídě Optimist pak jedenáctiletý Vladimír Kováč z Jacht klubu Prostějov.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků