Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Velký svět techniky v Ostravě vystavuje první vodíkové auto v Česku

Velký svět techniky v ostravských Dolních Vítkovicích má od čtvrtka nový exponát. de o vůbec první vozidlo na vodík, které se prodává jako běžný sériový vůz v České republice. Vodíkové auto s číslem 1 se do 25. srpna stane součástí expozice, která představuje svět přírody.

Auto, jehož jedinou emisí do okolí je čistá voda, už se objevilo v Ostravě. Ve čtvrtek 19. srpna bylo představeno ve Velkém světě techniky, kde si jej do 25. srpna mohou prohlédnout i běžní návštěvníci.

Tomáš Šiřina, ředitel Dolních Vítkovic: "Chceme veřejnosti ukázat, že vodík, je běžnou součástí života a může pomoci ozdravit naši planetu."
Jan Světlík, generální ředitel Cylinders Holding: "Pro prosazení vodíkových technologií je naprosto klíčové, aby si lidé uvědomili, kde všude jim vodík už teď slouží, a aby se ho nebáli. K tomu je jedinečná osobní zkušenost. Popularizace vodíku bude v první fázi to nejdůležitější, co musíme zvládnout."
Eva Kijonková, mluvčí Dolních Vítkovic: "Vodíkový vůz je standardním autem, proto bude expozici ve Velkém světě techniky opouštět a zase se do ní podle potřeby na krátko vrátí. Nejbližší termín návratu je od 30. srpna do 2. září."

Záměr představit vůz navazuje na ambice Vítkovic a Cylinders Holding, společností, které chtějí v Ostravě časem vybudovat vodíkovou část města Hydrogen District. Ta by proti toku řeky Ostravice sousedila s Dolními Vítkovicemi. Vítkovice poskytnou pozemky, Cylinders Holding a další firmy vodíkové a cirkulární technologie. Dolním Vítkovicím připadne role vzdělávací a popularizační.

Eva Kijonková, mluvčí Dolních Vítkovic: "Od podzimu budou v Dolních Vítkovicích probíhat také vzdělávací cykly o vodíku. Určeny by měly být odborné i laické veřejnosti, firmám a institucím, které se budou s vodíkovými technologiemi stále častěji setkávat, a také středoškolákům."

V České republice odstartoval prodej prvního osobního automobilu na vodíkové palivové články letos v dubnu. Aktuální model je druhou generací vodíkového elektromobilu. Má dojezd 650 kilometrů a natankování nezabere více než pět minut. Tankování plynného vodíku funguje prostřednictvím plnícího ventilu pod tlakem 700 barů. Čistý vodík z nádrží se za provozu slučuje s kyslíkem nasávaným kompresory v přední části vozu a k finální reakci pak dochází v palivovém článku pod kapotou vozu. Takto vzniklá elektrická energie pohání elektrický motor a jako jediný odpad této reakce je čistá voda.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy