Zcela netradičně ztvárnili studenti Střední školy uměleckých řemesel známá místa Ostravy-Jihu. Jejich pohled na ně mapuje výstava v kulturním domě Akord. Obzvášť povedené jsou návrhy oděvů inspirované například znakem radnice, nebo kostelem svatého Ducha v Zábřehu.
Anketa: studenti Střední školy uměleckých řemesel: “Jak je ta kampaněla, tak tam je ten trojúhelník. Tak to jsem tady vlastně zakomponovala do toho oděvu a vedle té kampaněly je ten kostel a on je takový válec. Takže to jsem udělala takhle jakoby válec nahoře. A zelené boty jsem udělala, protože tam byla zelená tráva.”
“Byla to zábava. Já jsem konkrétně fotil budovy, snažil jsem se fotit i architekturu a celkově, jak to tady je na Jihu v Ostravě.”
“Má to být falešná ilustrace. Viděl jsem tady tu malbu ve staré jakoby zřícenině, kde se mi tak líbila, že jsem říkal, že kdybych to vyfotil dobře, tak to může být, vypadat jako falešná ilustrace, no a stalo se z toho toto.”
Kateřina Ivanová, ředitelka, Střední škola uměleckých řemesel: “Najdete tady fotky Ostravy-Jihu, ale taky ilustrace. Někdy možná nepoznáte, co je fotka a co ilustrace, tak jsou naši studenti dobří, ale taky návrhy oděvů právě inspirované Ostravou-Jihem."
Protože naše škola se nachází v Ostravě-Jihu na Gurťjevově ulici, tak nám to přišlo takové pěkné propojení.”
Petr Slaný, zástupce ředitele Střední školy uměleckých řemesel: “Toto je fotografie, kterou jsme fotili na náměstí před kinem Luna a mě se moc líbí, protože není úplně zřejmé hned jako odkud je. Ale přesto ty čáry jsou tak zajímavé, že mě baví na to koukat pořád a pořád znova.”
Nejčastěji studenti fotili, nebo malovali Jubilejní kolonii, radnici, nové náměstí a okolí kina Luna a kostela svatého Ducha
Petr Slaný, zástupce ředitele Střední školy uměleckých řemesel: “Je tam taky Bělský les a to jsme chtěli právě vyvážit takovou tu betonovou šeď. Ať jde vidět, že ten náš Jih prostě už je zase zelený a že se zelení i ta naše budoucnost.”
Marie Čechová, absolventka Střední školy uměleckých řemesel: “Hlavně práce 1. ročníku jsou fakt kvalitní. Na to, že to jsou prvňáci a jsou na škole teprve měsíc. Když to srovnám s mými pracemi, tak si říkám Ty jo. Jako stojí to za to. Ti žáci mají se kam posouvat.”
Studenti své práce tvořili nejen ve vyučování, ale spousta z nich se jim věnovala i ve svém volném čase.