Myšlenka kombinovaného vzdělávání je jednoduchá: v době pandemie se školy nedobrovolně naučili spoustu pozitivních věcí.
Jiří Taufer, ředitel ZUŠ Rýmařov: „Kombinovaná výuka právě kombinuje výuku prezenční a distanční. Zkoušíme čtyři varianty: plovoucí, hybridní, časovou a obsahovou. Nakonec vyhodnotíme, která varianta je pro ZUŠ nejvhodnější a výsledky předáme ministerstvu školství.“
Zatím to vypadá, že kombinované vzdělávání funguje a že přináší vzdělávání i dětem, které se výuky osobně zúčastnit nemohou.
Kamila Pánková, učitelka ZUŠ Rýmařov: „Nejsou sice připojeni celou hodinu, ale dostanou úkol, který musí plnit. Určitě je to lepší, než kdyby nedělali vůbec nic.“
Poměrně velmi dobře se dá distančně vyučovat i hudební výchova.
Karel Cvrk, učitel ZUŠ Rýmařov: „Mám vlastní zkušenost, protože jsem spadl do karantény a mohl jsem vyučovat jen distančně, ale nemusel jsem přerušovat výuku. U starších žáků to funguje velmi dobře, u mladších je to horší, ale je to lepší než nic.“
O výsledcích pilotního projektu kombinovaného vzdělávání vás budeme v našem pořadu Studuj u nás v budoucnu informovat.