Událost byla na tísňovou linku ohlášena ve čtvrtek necelých patnáct minut po osmé hodině ranní. Zraněného bagristu se podařilo dostat z kabiny převráceného stroje ještě před příjezdem profesionální jednotky ze stanice ve Frýdku Místku a dobrovolných hasičů ze Starých Hamrů a Frýdlantu nad Ostravicí. Postarala se o něj záchranná služba.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Bagr zůstal ležet na břehu řeky Ostravice, úniku hydraulického oleje z nádrže se podařilo pohotovým pracovníkům zabránit - firma provádějící práce u řeky měla navíc na vodním toku již delší dobu položeny norné stěny. Hasiči k bagru položili úkapové korýtko a okolí zasypali sorbentem. Vzhledem k poloze bagru a hrozbě úniku jak hydraulického oleje, tak nafty, se velitel zásahu rozhodl odčerpat zbývající množství látek z nádrží a povolal na místo chemický automobil. S použitím membránového čerpadla z jeho výbavy hasiči dostali naftu i hydraulický olej mimo stroj do připravených nádob."
K vyproštění bagru byla povolána dvojice vyprošťovacích automobilů Tatra 815 ze stanic HZS MSK v Novém Jičíně a Havířově a spolu s nimi i automobilový jeřáb a pojízdná dílna ze stanice HZS MSK v Ostravě-Zábřehu.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: "Bagr se při nehodě sesunul pod pilíř a nebylo ho tak možné postavit na kola pouhým převrácením zpět. Hasiči jej nejdříve museli popotáhnout mimo těleso pilíře a následně vyprostit přes kladku. K tomu využili jak navijáky obou tatrovek, tak automobilový jeřáb. Po dobu vyprošťování - tedy přibližně na 2 a půl hodiny - musela být uzavřena silnice I/56 za obcí Ostravice ve směru na Staré Hamry. Zásah byl ukončen krátce po čtrnácté hodině, stroj si převzal zástupce majitele firmy."
Ráno ještě hasiči vyprošťovali zapadlý autobus v Nošovicích.