Starý železniční vagon našli nadšenci, kteří obnovují Osoblažskou úzkokolejku. Dlouhá léta stával vedle fotbalového hřiště, kde sloužil jako zázemí místního fotbalového týmu. V pátek dopoledne se s vagonem přišlo rozloučit mnoho místních.
Jan Vícha, člen TJ Jiskra Jančí: “Měli jsme problémy se šatnami. V oddíle jsme měli jednoho, který dělal na dráze v Opavě. No a nabídnul nám, že na Osoblažsku je jeden vagon, který by se dal koupit za rozumnou cenu. Tak jsme se tam jeli podívat a domluvili jsme se s těma ajznboňákama, že nám to prodají. Prodali nám to za cenu pro nás výhodnou, nebudu říkat, za jakou, ale koupili jsme to legálně. Naši chlapi z toho udělali takovou kabinku. Je štěstí, že u nás nejsou vandalové, kteří by ten vagon zničili a je to taková naše rarita. Je mi až trochu líto, že se ozvali, ale nedá se nic dělat. Některým našim lidem ten vagon bude scházet, i když už nebyl využívaný.”
Po renovaci bude vagon sloužit nejdříve jako muzejní exponát a možná se ho podaří i zařadit do provozu.
David Chovančík, Osoblažská úzkorozchodná dráha: “My už jsme delší dobu věděli, že b Jančí se nachází tento vagonek, ale pořád jsme naráželi na nějaké problémy finanční, technické a až nyní i díky podpoře Moravskoslezského kraje se nám podařilo ten vagonek získat. Tělovýchovná jednota ho nám darovala a Moravskoslezský kraj poskytl dotaci na převoz toho vagonku a dále jsme dostali dotaci na program rozvoje úzkokolejky a jeden z těch bodu je oprava tohoto vagonu. Ten nyní čeká transport na Osoblažsko, kde bude čekat, než se vyřeší výběrové řízení a příprava celého projektu. Následně bude přepraven do železničních strojíren, které vzejdou z výběrového řízení. Ty vagon rekonstruují a věřím, že v horizontu tří let se opět objeví jako statický exponát, jako muzeum úzkorozchodné dráhy a věříme, že jednou bude i v provozu.”
Jaroslav Kania (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Moravskoslezský kraj dlouhodobě od roku 2017 podporuje rozvoj úzkokolejky na Osoblažsku. Přesun tady toho vagonku je další kamínek do mozaiky, kterou skládáme a naplní celou tu vizi, že úzkokolejka nabude předpokládám asi do dvou let tu konečnou podobu finální. To znamená, že budou rekonstruována veškerá nádraží, budou opraveny vagonky a budou jezdit i nové lokomotivy. Takže bude to přínos jak pro cestovní ruch, ale i pro dopravu a tento historický vagonek si zaslouží, aby sloužil tomu, k čemu byl postaven.”
Vyzvednutí vagonu a naložení na valník bylo otázkou několika minut. Pak už se vagon vydal na cestu ke své renovaci.