Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Podoba nádraží osoblažské úzkokolejky se vrátí do předválečného období

Úzkorozchodná trať na Osoblažsku, která je turistickou atrakcí, se dočká modernizace nádražních budov. Jejich podoba bude odpovídat meziválečnému období. Opraveny budou nejen zděné budovy, ale také historické dřevěné stavby, včetně dochovaných a stále funkčních toalet.

Osoblažská úzkokolejka. Zdroj: TV Polar

Raritní úzkokolejná železniční trať mezi Třemešnou a Osoblahou na Jesenicku se o svou budoucnost nemusí obávat. Má plnou podporu kraje i obcí na její trase a jak přislíbili zástupci Správy železnic, v brzké době se dočká kompletní modernizace kolejového svršku. Mezitím však budou opravena nádraží v jednotlivých obcích, která dostanou původní podobu z přelomu 19. a 20. století.

Mojmír Pargač (SNK "Volby 2018"), starosta Slezských Rudoltic: “V rámci projektu se řeší revitalizace kamenných nádraží na úzkokolejce. Konkrétně je to Osoblaha, Bohušov, Koberno, Liptáň a součástí toho projektu je i revitalizace okolí dnes již zrekonstruovaného nádraží ve Slezských Rudolticích. Důležité je říct, že se to opravdu netýká jenom těch kamenných nádraží, ale týká se to i těch dřevěných skladišť a samozřejmě těch historických WC a podobně.”
Jaroslav Kania (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Peníze jsme pro tento projekt vyčlenili a v podstatě zastupitelstvo již ten finanční objem, který se dostal na částku 22,5 milionu korun, tak jsme schválili.”

Rekonstrukci ocení především turisté, z nichž mnozí do regionu přijíždějí právě kvůli úzkokolejné trati a jízdám v netradičních vlacích.

Petra Míčová, turistka: “My jsme tady na výletě, na prázdninách právě kvůli úzkokolejce a myslíme si, že když dostane budova a celá úzkokolejka nový háv, že to bude skvělé.”

Na finanční zajištění rekonstrukcí nádražních budov budou využity peníze česko-polských fondů a společně přispějí také obce podél tratě a MSK.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy