Za vyšším počtem návštěvníků kraje je propracovanější propagace. V roce 2025 se bude kraj prezentovat ještě masivněji.
Šárka Šimoňáková (ANO), náměstkyně hejtmana MSK: “Moravskoslezský kraj aktivně podporuje turismus a zaměřuje se především na přilákání zahraničních turistů. Délka jejich pobytu v našem regionu se postupně prodlužuje, a v průměru zde turisté tráví 3,7 dne. Cestovní ruch představuje významnou podporu pro podnikatele v regionu.”
Petr Koudela, jednatel krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism: “Příští rok plánuje Moravskoslezský kraj ve spolupráci s Národní agenturou CzechTourism uspořádat významnou vlajkovou akci pro cestovní ruch v České republice – Travel Trade Day 2025, která se každoročně koná v jiném kraji. V dubnu 2025 se tato akce uskuteční právě v našem regionu. Jejím cílem je pozvat významné světové nákupčí, novináře a vlogery, představit jim Moravskoslezský kraj a vytvořit podmínky pro jejich setkání s podnikateli a turistickými oblastmi. Akce má za cíl zviditelnit region na zahraničních trzích a přilákat další turisty.”
V Moravskoslezském kraji nepřekvapí množství turistů ze sousedního Polska a Slovenska. Stále více však přijíždí návštěvníků ze vzdálenějších evropských zemí a také mimo Evropu.
Petr Koudela, jednatel krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism: “Samozřejmě se v České republice soustředíme na prezentaci našeho kraje, ale ještě více se jako krajská destinační agentura zaměřujeme na přeshraniční trhy. Nejde jen o blízké trhy, jako jsou Polsko a Slovensko, odkud k nám turisté jezdí přirozeně, ale i o vzdálenější trhy. Využíváme k tomu platformy zahraničních zástupců agentury CzechTourism, kteří působí po celém světě. Tito zástupci mimo jiné dorazí v dubnu na akci Travel Days, kde budou mít možnost seznámit se s naším regionem.”
Pro oslovení zahraničních návštěvníků se kraj prezentuje na různých akcích a na sociálních sítích.
Petr Koudela, jednatel krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism: “K propagaci našeho kraje buď zveme nákupčí a novináře přímo k nám, nebo se účastníme veletrhů v zahraničí. Letos jsme dosáhli rekordního počtu fam tripů i účasti na veletrzích. Mezi Top 10 nejčastějšími návštěvníky jsou turisté z Itálie – například nedávno jsme byli na veletrhu cestovního ruchu v Rimini, který měl velký úspěch. Další destinací byl Tchaj-wan, což je jeden z našich vzdálenějších trhů, kde se také snažíme oslovit nové návštěvníky. Příští rok plánujeme zaměřit aktivity i na korejské trhy. Jižní Korea je pro nás zajímavá nejen kvůli rodinným a byznysovým vazbám, které už zde existují, ale také díky potenciálu přilákat nové turisty. Ve vztahu k Jižní Koreji plánujeme několik konkrétních aktivit, které pomohou tento trh dále rozvíjet.”
Petr Koudela, jednatel krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism: “Speciální pozornost věnujeme rozvoji produktů pro přeshraniční návštěvníky, například karavanistům, kteří v našem regionu stále více nacházejí kvalitní infrastrukturu. Moravskoslezský kraj vybudoval moderní zázemí pro karavany včetně servisních ploch, designových míst pro jógu nebo plovoucích mol. Tyto unikátní atrakce zvyšují atraktivitu regionu a nabízí zážitky, které nejsou běžné v jiných částech světa. Příští rok se zaměříme na další rozvoj turismu a posílení spolupráce s mezinárodními partnery, aby Moravskoslezský kraj zůstal významným turistickým cílem nejen v České republice, ale i na světové úrovni.”