Nádraží Ostrava-střed. Bateriový RegioPanter je připraven na ukázkovou jízdu. Nejde jen o technologickou novinkou, ale také velký krok k udržitelnější dopravě, která má přilákat více cestujících.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: "Z železničářského pohledu srdce jásá, ale je to hlavně pro cestující, protože těmi bateriovými vlaky vyeliminujeme přestupy ve stanicích, kde jezdí elektrické vlaky a pak dále se pokračovalo dieselovými."
Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: "Je to obrovská investice Moravskoslezského kraje a tím, že se jedná o produkt českých firem, že se jedná o české know-how, že se jedná o jednotky, které se také vyrábí v Ostravě, tak je to pro nás obrovská přidaná hodnota."
RegioPantery zvládnou na baterii ujet až 80 kilometrů.
Martin Kupka (ANO/SPOLU), ministr dopravy ČR: "Už ty první zkušenosti právě s tou linkou z Ostravy do Studénky, a potom v takzvané nezávislé trakci až do Veřovic, ukazuje, že ta souprava tam byla schopna dojet. Baterie naplno nabité se vybily jen na 53 procent a zpět, s ohledem na sklonové poměry, se díky rekuperaci o deset procent dobily."
Linka mezi Ostravou a Veřovicemi je jen začátek. Do konce roku 2026 přibude dalších 15 jednotek, které budou jezdit například do Krnova, Nového Jičína nebo Českého Těšína.