Moravskoslezský kraj je prvním regionem v republice, kde bateriové vlaky vyjely na pravidelnou linku. Denně jezdí tři ze čtyř jednotek, jedna slouží jako záloha. Cestující oceňují zejména přímé spojení bez nutnosti přestupovat ve Studénce.
Díky bateriím odpadá nutnost tankovat naftu a vlaky šetří nejen provozní náklady, ale také životní prostředí. Výrobce odhaduje roční úsporu nafty na nejméně 200 tisíc litrů a snížení emisí oxidu uhličitého o zhruba 500 tun.
Vlaky využívají rekuperaci, kdy při brzdění dochází k dobíjení baterií. To přispívá k vyšší účinnosti oproti klasickým motorovým vozidlům. Navíc jsou tišší, což ocení cestující i obyvatelé v okolí tratí.
Moravskoslezský kraj plánuje v budoucnu provoz rozšířit o dalších patnáct jednotek. Nové vlaky by měly dál přispět ke snížení emisí a zkvalitnění regionální dopravy.
Trať z Ostravy do Veřovic je elektrizovaná jen zčásti, proto dřív museli cestující přestupovat u většiny spojů ve Studénce z elektrického do motorového vlaku. Teď obstará celou cestu jen jeden vlak s elektrickým pohonem a cestující už přestupovat nemusí. V místech s trakčním vedením je vlak napájen přímo z troleje a tam, kde elektrické vedení chybí, napájí elektrické motory velkokapacitní baterie. Výměnou motorových vozidel za bateriová pak také odpadá potřeba zbrojení vlaku naftou, které dobu jejich nasazení v provozu snižuje.