Nová vozidla a záchranářské vybavení vyšlo na téměř 87 milionů korun. Regionální operační program platil více než 90 % nákladů, zbytek přidal kraj.
Pavel Schneider, ředitel letiště Ostrava-Mošnov: "Letiště je třeba nachystat ze strany bezpečnosti, ze strany odbavení cestujících na to, kdyby eventuálně k něčemu došlo, abychom byli schopni efektivně zasáhnout."
Ostraha letiště získala detektory kovů či rentgeny na zavazadla. Nejvíce si ale polepšili hasiči. Ti mají nyní k dispozici například zařízení pro vyprošťování letadel, která uvíznou mimo dráhu. Hlavní investici jsou ale nová vozidla.
Chloubou letištní jednotky je nová vysokozdvižná plošina a hlavně zásahový automobil za 26 milionů korun.
Ivan Korbelář, velitel HZS Letiště Ostrava: "Dostřik toho vozidla je 55 metrů, veškeré ovládání vozidla je z kabiny, to znamená, že posádka u toho zásahu vůbec nevystupuje, nikam nejde."
Letištní hasičská jednotka by měla ještě letos dostat dalších několik vozidel. Ta jsou nutná k tomu, aby mohla na letišti přistávat největší dopravní letadla světa.
Pavel Schneider, ředitel letiště Ostrava-Mošnov: "Celé se to pořizuje i z titulu toho, že předpokládáme nárůst provozu jak z hlediska carga, tak z hlediska odbavování cestujících."
Ivan Korbelář, velitel HZS Letiště Ostrava: "Už teď v současné době jsme na tom velice dobře v porovnání hlavně s Ruzyní, která samozřejmě má daleko více pohybu."
Mošnovské letiště odbavuje v průměru přes 40 letů denně a loni jím prošlo přes 300 tisíc pasažerů. Kraj a soukromí investoři chtějí do jeho rozvoje investovat přes 4 miliardy korun.