Žlutozelený box s nápisem “Dobrý úřad” stojí od září v každé budově, kde má město své kanceláře. Právě to je kontaktní místo mezi veřejností a firmou, která tento projekt organizuje v rámci celé republiky.
“Chceme, aby nám občané dávali zpětnou vazbu, jak jsou s námi spokojeni. Jestli, když odcházejí z úřadu, jim ten úředník nebo zaměstnanec města pomůže. Neříkáme vyhoví, protože se pokaždé vyhovět nedá, ale poskytne nějakou radu, jak s ním jedná, jak na něj působí prostředí úřadu, jak se tady vlastně cítí,” uvedla Jarmila Absolonová, tajemnice MěÚ Nový Jičín.
To vše mohou občané sdělit velice jednoduše. Stačí, když si v kanceláři nebo na přepážce vezmou malou kartičku. Vyplní do ní svou e-mailovou adresu, navštívený odbor, datum a vhodí ji do boxu.
Další kroky už jsou mimo režii úřadu. Na e-mail dostane občan od hodnotící firmy dotazník s otázkami, na které může odpovědět, a odešle jej zpět.
“Určitě, když budu na úřadě něco řešit, ráda jim dám své hodnocení,” uvedla jedna z návštěvnic úřadu.
Externí firma vyhodnocuje názory průběžně a jednou měsíčně úřad o výsledcích informuje.
“Toto je pro nás velice důležité. Chceme tu zpětnou vazbu, abychom se mohli dále zlepšovat,” míní tajemnice Jarmila Absolonová.
Hodnocení probíhá anonymně a potrvá celý rok, do konce příštího srpna.